پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بحرین

در حالیکه جوانان بحرینی وفادار به آیت الله شیخ عیسی قاسم در حمایت از رهبر دینیشان تا آخرین لحظه در خون خود دست و پا می زدند نیروهای مزدور آل خلیفه مانع از ورود خود روهای امداد رسانی به الدراز شدند...

به گزارش سرویس بین الملل حوزه،روز سه شنبه برابر با 23 می نیروهای آل خلیفه با چراغ سبز آمریکا به منظور اجرای حکم علیه روحانی برجسته شیعیان آیت الله شیخ عیسی قاسم به منطقه الدراز یورش بردند. بر اساس منابع آگاه بحرینی گزارشی از آنچه در این روز در الدراز و در سراسر بحرین گذشت مخابره شده است.

در تاریخ 23 می 2017 جوان بحرینی شهید محمد کاظم محسن زین الدین 39 ساله بعد از اصابت تیر از سوی نیروهای مزدور وابسته به حکومت بحرین به شهادت رسید وی در میان تجاوزات به منطقه الدراز که هزاران نفر متحصن در اطراف منزل رییس معنوی بیشتر مردم بحرین آیت الله شیخ عیسی قاسم به سر می بردند، به شهادت رسید.

محمد زین الدین با چند تیر که به  بدنش اصابت کرد و در خلال مبارزه انقلاب مردمی توسط نیروهای مزدوری که به میدان الاعتصام حمله و تجاوز کرده بودند به شهادت رسید و ده ها نفر را نیز مزدوران آل خلیفه بازداشت کردند.

شهید زین الدین، او دومین کسی است که به دست نیروهای آل خلیفه در میدان اعتصام اطراف منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم به شهادت رسید و قبل ازاو شهید مصطفی حمدان یک ماه پیش به ضربه گلوله از طریق حمله نیروهای آل خلیفه به اعتصاب کنندگان در این محله به شهادت رسیده بود.

بنا به گفته منبع موثق، حداقل 100 نفر از شهروندان بحرینی در عملیاتی که وزارت کشور اعلام کرده بود مجروح شدند . و این عملیات از ساعت 9 صبح آغاز شده و شرایط خطرناک و سختی را بین متحصنان بوجود آوردند.

 

 

بنابراین گزارش، بعد از حمله به تحصن کنندگان در الدراز و به شهادت رسیدن شهید زین الدین در سراسر بحرین نگرانی و آشوبی گسترده منتشر شد ،علارغم اخبار ضد و نقیضی که از اهدافی که مورد این حملات قرار می گرفتند در بحرین پخش می شد، نیروهای کلاه دار  و کماندو آل خلیفه نزدیک به منزل آیت الله قاسم می شدند و اخباری از تهاجم به خانه شیخ عیسی قاسم مخابره می شد و در همان زمان ماشین های سنگین و بردیزل ها برای از بین بردن نشانه های اعتصاب در اطراف منزل شیخ عیسی به کار گرفته شدند.

این گزارش حاکی است، ماشین های امداد رسانی نمی توانستند به منطقه الدراز برسند و در همان حین عکس هایی از شهروندانی که تلاش می کردند مجروحان را بر روی برنکار برای درمان انتقال دهند منتشر شده است.

همچنین عکس هایی از شهروندان جوان و مسن سال در حالیکه در خونشان دست و پا می زدند منتشر شده و افرادی تلاش می کردند مانع از ماشین های نظامی امنیتی و مانع از پیشروی زره پوشان به سمت منزل شیخ عیسی قاسم شوند.

تظاهرات در طول خیابان البدیع فراگیر و گسترده بود، بعد از آنکه حکومت آل خلیفه ورودی اصلی خیابان را بست و نیروهای زیادی پخش شدند، به اضافه در منطقه الدراز خیابانی است که بیش از 20 شهرک در آنجا واقع شده و بیش از 125 هزار شهروند در آنجا ساکن هستند .

وزارت کشور آل خلیفه به شکل رسمی بستن خیابان البدیع را اعلام کرده و مردم را تهدید به عدم ورود به این خیابان کرد تا زمان عادی شدن شرایط و بازدید و بازرسی راه های دیگر را در دستور کار قرار دادند و در همان زمان وزارت آموزش مدارس در الدراز را تعطیل و دانش آموزان را ترخیص کردند.

بنابراین گزارش، وزارت کشور آل خلیفه آنچه را در بحرین در جریان است، عملیات امنیتی توصیف کرده که برای بازداشت تبعید شدگان و برای حفظ نظام و از بین بردن مخالفان در الدراز انجام شده و در همه اظهاراتش اشاره ای به مجروحان در بین صفوف تظاهرات  کنندگان نکردند و حتی اشاره ای به کشته شدن یکی ازشهروندان بحرینی نداشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha