پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید مصطفی حسینی نژاد

حوزه/ وقتی رهبری معظم انقلاب، حوزه را مادر نظام خطاب می کنند، این نگاه نسبت به سازمان های دیگر تفاوت دارد و می بایست درصدی از انفال در اختیار حوزه های علمیه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سید مصطفی حسینی نژاد در «گردهمایی نمایندگان استانی موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه»، گفت: وقف، یکی از منابع پایدار در حوزه  است؛منابع پایدار باید از سوی مدیران حوزه  دنبال شود و تلاش نمایند این منابع را از دامنه نظام اسلامی استحصال کنند.

وی افزود: مسئولان نظام باید به حوزه های علمیه نگاه ویژه ای داشته باشند، وقتی رهبری معظم انقلاب، حوزه را مادر نظام خطاب می کنند، این نگاه نسبت به سازمان های دیگر تفاوت دارد و می بایست درصدی از انفال در اختیار حوزه های علمیه قرار گیرد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه گفت: از حقوق قانونی حوزه برای ایجاد منابع پایدار استفاده نکرده ایم, زمانی که برق، آب، گاز و هزینه های دیگر با مستندات قانونی کاسته شود، همین کاهش هزینه به یک منبع پایدار درآمدی برای حوزه مبدل می شود؛ بنابراین ظرفیت های دیگری از این نوع وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هر منطقه ای می تواند کارهایی انجام دهد که عواید آن به حوزه اختصاص یابد؛ به دنبال کارهایی باشیم  که هزینه ای برای سازمان ها و افراد ندارد.

حسینی نژاد اظهارکرد: مرکز مدیریت حوزه دارای جایگاه رفیعی در نظام است و به همین دلیل می توان با ارگان های مختلف کشور مذاکره کرد و محل هایی برای درآمدهای پایدار ایجاد شود؛ البته حوزه در این خصوص به هیچ عنوان به دنبال تصدی گری نیست.

 

معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه گفت: باید طرح هایی ایجاد کنیم، بدون اینکه قداست حوزه از بین برود از منابع پایدار اقتصادی استفاده  نمائیم؛ خوشبختانه مدیریت عالی حوزه، نگاه بسیار خوبی به این گونه اقدامات دارد.

وی تصریح کرد: برخی از معافیت ها و امتیازات قانونی برای حوزه های علمیه وجودداشت که به دلیل عدم دقت و توجه، هیچ وقت از آنها استفاده نکردیم، بنابراین اداره حقوقی حوزه تلاش بسیاری برای قانون مند کردن امور و استفاده از این ظرفیت های قانونی انجام داده است.

حسینی نژاد اظهارکرد: ایجاد منابع پایدار در حوزه نیازمند صرف هزینه های اولیه است و این گونه نیست اعطای امتیازات به شکل کاملا رایگان باشد به همین دلیل باید هزینه های اولیه را انجام داد؛ وی یادآور شد: می توان در طرح های اقتصادی خوبی که از سوی حوزویان پیشنهاد می شود سرمایه گذاری کرد؛ روش های ایجاد منابع پایدار نیز در شمال و جنوب و شرق و غرب و مرکز کشور متفاوت است و هر استان می تواند از ظرفیت های خاص خود استفاده کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha