جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

حوزه/مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی، گفت: با کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه، موقوفات مربوط به حوزه علمیه در سطح استان احیاء می شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه مسئله وقف یک موضوع شرعی بوده و در دین مبین اسلام سفارش فراوانی به آن شده است، اظهار داشت: وقف باقیات الصالحات بوده و حوزه های علمیه به وقف نیاز فراوانی دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه حوزه تبلیغ وظیفه روحانیان است آنان می توانند با بیان مزایا و محاسن دنیوی و اخروی وقف را در جامعه تبیین کرده تا مردم نسبت به این مسئله مهم آشنایی بیشتری بیابند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: طلاب و روحانیان می توانند با استفاده از نشریات، رسانه های مختلف، منابر و سخنرانی و حتی از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه گام های بلندی بردارند.

وی با تاکید بر این که نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه سبب از بین رفتن مشکلات مالی و اقتصادی کشور می شود، بیان داشت: از سوی دیگر به تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی کمک می شود، بنابراین نقش حوزه های علمیه در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بی بدیل است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بهترین مصداق وقف برای مسائل دینی، حوزه های علمیه هستند، اذعان داشت: در روایات اسلامی آمده که هر کس مراکز دینی احداث کند خداوند متعال در روز قیامت اجر و پاداش اعمالش را چندین برابر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: احداث مدارس یا ترویج مسائل دینی و تقویت حوزه های علمیه از طریق وقف، مهمترین مسئله برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

 وی با اشاره به تعامل حوزه علمیه با ادارات اوقاف و امور خیریه، تصریح کرد: در این رابطه این دو نهاد برای تعامل و ارتباط بیشتر با یکدیگر جلسات مشترکی برگزار کرده و در این باره تلاش می شود تا با کمک اداره کل اوقاف، موقوفات مربوط به حوزه علمیه سطح استان احیا شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha