یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وقف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف وامورخیریه کاشان به نقش طلاب و روحانیون در توسعه فرهنگ وقف اشاره کرد وگفت: ۲۵ درصد مراکز درمانی و ۶۸ هزارمرکز علمی، آموزشی و پژوهشی کشور موقوفه می باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»درکاشان، حجت الاسلام جعفر جنتی، ظهر امروز در نشست خبری به  مناسبت دهه وقف، اقتصاد مقاومتی را یکی ازمولفه های وقف عنوان کرد و گفت: 25 درصد مراکز درمانی  و 68 هزارمرکز علمی، آموزشی و پژوهشی کشور موقوفه می باشند.

وی، سیاست اوقاف را پاسداری از نیات واقفین خیر اندیش دانست و خاطرنشان کرد: درصورت  پرداخت به موقع بدهی های  املاک  وقفی بخشی از مشکلات اقتصادی کشور و دولت مرتفع می شود.

حجت الاسلام جنتی، از وجود 2550 موقوفه  با 7 هزار رقبه  در کاشان خبرداد و گفت: بیمارستان نقوی، مسجد و مدرسه امام خمینی (ره) از مهمترین موقوفات شهرستان کاشان می باشند .

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان  با اشاره به اینکه در 119  بقاع متبرکه کاشان 400  امامزاده مدفون می باشند، افزود: در حاضر 700  مسجد کاشان وقف می باشند .

حجت الاسلام جنتی، با بیان اینکه بالغ بر 60 مرکز آموزشی ، علمی  و پژوهشی  کاشان  وقف می باشند، ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه کاشان  براساس نیات واقفین از ابتدای سال جاری تاکنون درکمک به فقرا، تعزیه داری، نشر، کمک به  موسسات قرآنی  و تشرف نیازمندان به حرم رضوی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است .

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون به غیر از روحانیون مستقر در بقاع متبرکه،  از 45 روحانی  بومی و غیر بومی نیز در کارهای تبلیغی استفاده کرده ایم  .

وی، از تربیت 3 هزار نفر در طرح ملی  حفظ قرآن کریم  و شرکت 4 هزار نفر درمسابقات  قرآنی  شهرستان کاشان ازابتدای سال جاری  تاکنون خبرداد و یاد آورشد: از این تعداد شرکت کننده درمسابقات قرآنی 40 نفر آنها از شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل به مرحله استانی و  15 نفربه مرحله کشوری  راه یافتند سه نفرکاشانی توانستند مقام کشوری را بدست آورند.

حجت الاسلام جنتی ، از 6  موقوفه جدید در زمینه توسعه  امامزادگان  و کمک به ایتام به ارزش 500 میلیون تومان طی 8 ماه گذشته در کاشان خبرداد و تاکید کرد : امیدواریم مردم به منظور اعتماد واقفین به اداره اوقاف نسبت به پرداخت به موقع  اجارات خود اقدام کنند.

وی از 100 مورد موقوفه جدید به ارزش  3 میلیارد تومان طی 5 سال گذشته در کاشان خبرداد و تصریح کرد : طی 8 ماه گذشته علاوه برکارهای فرهنگی، از محل  نذورات و  کمک خیرین بالغ بر5 میلیارد تومان کارهای عمرانی در بقاع متبرکه  انجام شده است .

وی افزود : برگزاری مسابقات قرآنی استانی با حضور 850 نفر بعد از 25 سال درشهرستان کاشان مهمترین اقدامات  این اداره درسال جاری می باشد .

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه کاشان  با اشاره به اینکه طی 8 ماه گذشته 50 سند مالکیت برای موقوفات این شهرستان صادر شده است.  افزود : با توجه به اینکه سال گذشته 120 سند مالکیت موقوفات صادر شده است تا پایان سال  بیش از200 سند موقوفات در این شهرستان صادرخواهد گردید .

وی افزود : اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در راستای  اقدامات فرهنگی، طرح های  آرامش بهاری در ایام نوروز،  ضیافت الهی در ماه رمضان، نشاط معنوی در اوقات  فراغت دانش آموزان، جشن علوی درایام ولادت ائمه (ع)  وغدیر، بصیرت عاشورایی در ایام محرم و یاس نبوی درایام شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) را اجرا کرده است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha