جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

حوزه/ حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ۷۲۴ وقف توسط علما در استان ثبت شده که نقش مهمی در این امر دارند، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی همواره نقش مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در همایش استانی "علمای واقف" در بابل، روحانیت را بهترین قشر برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و گفت: حضور و همکاری روحانیت در چند سال گذشته بستری را برای احیاء و تقویت فرهنگ وقف در جامعه فراهم کرده است.

وی، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، ادامه داد: وقف دستور عملی اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که نیازمندی‌های روز جامعه برای وقف ترویج شود، بیان کرد: ایجاد وقف‌‌های جدید با نیت محیط زیست، کتابخانه، مراکز علمی، شادی های اهل بیت(ع) و مهم تر از آن حوزه‌های علمیه است.

وی به جایگاه ویژه وقف در اسلام، قرآن و نزد ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: نیت واقف دارای اجر و پاداش بزرگ و خدمت به وقف و موقوفات نیز دارای ثواب است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که حدود 70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، اظهارکرد: همه باید برای اجرای صحیح نیات واقفان تلاش کنیم.

وی، بهترین مظهر خدمت به مردم و خلق خدا را ایجاد وقف‌های جدید دانست و گفت: احسان و کمک به مردم در قرآن و اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهارکرد: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که موقوفات موجب زنده ماندن نام و یاد واقف می‌شود، بیان کرد: واقف در همه زمان حتی پس از مرگ خود مدیریت نرم را بر موقوفه دارد و هدایت خرج هزینه آن را تعیین می‌کند.

وی افزود: باید تلاش‌هایی در جهت ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری و بازتاب تلاش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه وقف و بقاع متبرکه در هفته وقف انجام دهیم

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که 724 وقف توسط علما در استان ثبت شد که نقش مهمی در این امر دارند، تصریح کرد: علما و بزرگان دینی همواره نقش مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته از واقف خیراندیش علم استان آیت‌الله میرزا هاشم آملی‌لاریجانی(ره) در آمل برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری همایش‌های تجلیل از واقفان خیراندیش در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی با بیان اینکه هر زمانی که علما از وقف حمایت کردند ما شاهد گسترش وقف در جامعه بودیم، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 80 وقف جدید به ارزش 50 میلیارد ریال در مازندران ثبت شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha