پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مرتضی خاکباز - لرستان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه وقف در راستای حوزه های علمیه کمک به ترویج دین مبین اسلام است، تصریح کرد: روحانیون و وعاظ باید با تبلیغ و تبیین برکات وقف در جامعه به رشد و گسترش موقوفات کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، امروز در همایش استانی "وقف و روحانیت" که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد با اشاره به اهمیت بالای وقف در دین مبین اسلام، گفت: روحانیون باید در ایجاد موقوفات جدید و گسترش آنها متناسب با نیاز جامعه نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه وقف در راستای حوزه های علمیه کمک به ترویج دین مبین اسلام است، تصریح کرد: روحانیون و وعاظ باید با تبلیغ و تبیین برکات وقف در جامعه به رشد و گسترش موقوفات در حوزه های متعدد  به خصوص موقوفات حوزوی کمک نمایند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه قدمت موقوفات در این استان به هزار سال پیش برمی گردد، خاطر نشان کرد: قدیمی ترین موقوفات آیت الله العظمی بروجردی (ره) مربوط به وقف در راستای حوزه های علمیه و مراسم معنوی شب های قدر است.

حجت الاسلام خاکباز در پایان با اشاره به اینکه درآمد حاصله از موقوفات در راستای نیت واقفان مصرف می شود، تصریح کرد: مبلغان و روحانیون بازوی محکمی در راستای گسترش فرهنگ وقف در بین مردم هستند و باید در منابر و مجالس خود این مهم را در بین مخاطبان نهادینه کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha