جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با مراجع و علما

حوزه/ حضرت آیت الله شبیری زنجانی گفتند: سازمان اوقاف باید حتی‌المقدور مدارک و اسناد مربوط به بقاع متبرکه و امامزادگان را تهیه کند و در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار رئیس و معاونین سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه تهیه شجره‌نامه امامزادگان اقدام خوبی است که سازمان اوقاف می‌تواند این کار را انجام دهد، اظهار داشتند: مردم احترام خاصی برای بقاع متبرکه قائل هستند و این کار اعتماد آنها را جلب می‌کند.

معظم له با اشاره به اهمیت حفظ و گسترش قرآن مجید در جامعه افزودند: برخی همواره اینگونه تبلیغ می‌کنند که شیعیان به حفظ قرآن اهمیت نمی‌دهند؛ بنابراین تلاش برای تربیت حافظان قرآن اهمیت زیادی دارد.

ایشان بیان داشتند: در این میان، تربیت طلاب حافظ و قاری قرآن دارای اولویت است؛ زیرا آنها به تبلیغ اسلام در بین مردم می‌پردازند.

حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی تصریح کردند: اگر برای سازمان اوقاف مقدور است می‌تواند در زمینه کمک به طلاب مستعد و فقیر اقدام کند؛ زیرا بسیاری از طلاب دارای مشکلات مالی هستند و موقوفات حوزوی در این زمینه راهگشا خواهد بود.

معظم له خدمت به جامعه را دارای اجر و ثواب فراوان دانست و گفتند: امیدواریم خداوند همه را مورد عنایت و توجه خود قرار داده و در راه خدمت‌رسانی موفق کند.

این مرجع تقلید بر لزوم استفاده از موقوفات حوزوی برای تربیت طلاب مجتهد تاکید کرد و افزودند: لازم است از موقوفات حوزوی برای کمک به تربیت طلاب مجتهد استفاده شود.

معظم له با تأکید بر اجرای نیت واقفان در مصرف موقوفات اظهار داشتند: این کار نیازمند دقت و تلاش فراوانی از سوی سازمان اوقاف است.

ایشان ادامه دادند: امامزادگان بسیاری در طول تاریخ به ایران مهاجرت کرده‌اند که بقاع متبرکه آنها مورد احترام مردم است؛ البته وجود برخی بقاع و امامزادگان هم سند و مدرک معتبری ندارد.

معظم له با بیان اینکه بقاع متبرکه‌ای که نزد مردم جایگاه خاصی دارند باید مورد توجه قرار گیرند، خاطرنشان کردند: هر چند ممکن است برخی بقاع و اصل و نسب بعضی امامزادگان دارای سند و مدرک معتبری نباشد؛ اما بسیاری از آنها نیز واقعی هستند و مردم به آنها احترام می‌گذارند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha