جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار امام جمعه و استاندار جدید زنجان

حوزه/ حضرت آیت الله شبیری زنجانی تشریفات زائد را باعث دور شدن مردم از مسئولان و ائمه جمعه دانستند و گفتند: فطرت مردم بر افراد متواضع ، متمایل است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله شبیری زنجانی در دیدار امام جمعه و استاندار جدید زنجان که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، درباره مردمی بودن  امام جمعه  اظهارداشتند: گاهی تشریفات نمازجمعه ها بین مردم و امام جمعه فاصله می اندازد. فطرت مردم به افراد متواضع متمایل است. مسئولانی که ارتباط بیشتری با مردم دارند و ساده زیستی را رویه خود قرار می دهند، تأثیر گذاری و موفقیت بیشتری دارند.

این مرجع تقلید افزودند: از رهبری شنیدم و ایشان هم از پدرشان «آقای حاج سید جواد» نقل می کردند؛ آقای صدر زمانی که در مشهد بود از «حاج آقا حسین قمی» أنفذ بود با اینکه حاج آقا حسین، مرجع تقلید بود و آقای صدر هم داماد ایشان بود. این نفوذ به خاطر تواضع فوق العاده، اخلاق و ساده زیستی آقای صدر بوده است.

ایشان ادامه دادند:  اخلاق و تواضع باعث جذب افراد است. در منزل آقای صدر یک گلیم ساده پهن بود و مردم هم برای حضور در خانه او محدودیتی نداشتند، تواضع و ساده زیستی باعث افزایش نفوذ بین مردم می شود و طبیعتاً این تأثیرگذاری هم نعمتی است که می تواند منشأ آثار خیر در جوامع باشد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود، عزاداری مردم زنجان را «منحصر به فرد» نامیدند  گفتند: این عزاداری که امروزه شهرت جهانی پیدا کرده، امتیاز مخصوصی است که شامل حال زنجان شده است و امیدواریم عنایات صاحب این عزاداری ها شامل حال همه مسئولان منطقه و دست اندرکاران برگزاری این عزاداری عظیم باشد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی در قسمتی از سخنان خود به لطایف زبان ترکی اشاره کردند و گفتند: این قاعده را از مرحوم والد شنیدم که الفاظ ترکی از فعل امر اشتقاق پیدا می کند و اگر کسی فعل امر را بداند و علامت ماضی و مضارع و نفی را بشناسد و ضمیمه کند می تواند به ترکی حرف بزند. توجه به این قاعده باعث آسان شدن یادگیری زبان ترکی است.

خاطرنشان می شود:  در این دیدار حجت الإسلام و المسلمین خاتمی امام جمعه و درویش امیری استاندار زنجان، گزارشی از عزاداری بزرگ مردم زنجان و بازتاب گسترده آن در رسانه های داخلی و خارجی ارائه دادند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha