یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون ۱۸ هزار نسخه خطی وقف آستان قدس رضوی کردند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، عصر امروز در نشست خبری به منظور گرامی داشت هفته وقف، با اشاره به اینکه آستان قدس روضوی بزرگترین نهاد موقافات جهان اسلام است، گفت: سه کمیته علمی، نظر سنجی ، حقوقی در راستای وقف تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه وقف واقفان در تالار قدس کتابخانه آستان قدص رضوی در هفته وقف، افزود: فعالیت دفاتر راهنما  و مشاوره وقف در روضه منوره رضوی و مجموعه آستان قدس در راستای تامین نیازهای زائرین با راهنمایی مشاوران این دفاتر در هفته وقف شروع به کار خواهند کرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به موقوفات آستان قدس در عرصه قرآنی، گفت: دفاتر مشاوره وقف توجه ویژه ای به جذب واقفان قرآنی و اهدای قرآن به زائران دارد.

وی با اشاره به نشر موسوعه قرآنی توسط بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، ادامه داد: این موسوعه به عنوان اثری ارزشمند در عرصه نشر قرآنی در آستان قدس رضوی محسوب می شود. همچنین کتابخانه این نهاد بیشترین نسخه های خطی قرآن در جهان اسلام را دارد.

حجت الاسلامگنابادی نژاد با اشاره به نامگذاری هفته وقف، به نقش وقف در بقاع متبرکه و زیارات اشاره کرد و افزود: از موقوفات ارزشمند پس از انقلاب اسلامی آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس است که به دستور امام خمینی(ره) این موقوفه و بقعه متبرکه توسط آستان قدس روضوی مدیریت می شود.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به موقوفات این نهاد  در بخش های اقتصادی و درمانی، گفت: وقف دارای سه کارکرد اقتصادی، درمانی، فرهنگی است که آستان قدس توانسته در این سه عرصه در کشور و جهان اسلام موفق باشد.

ور در پایان اظهار داشت: آستان قدس رضوی بیشترین مجموعه نسخ خطی در جهان اسلام را دارد و رهبر انقلاب اسلامی با وقف 18 هزار نسخه خطی بزرگترین واقف این مجموعه در جهان اسلام هستند.

انتهای پیام 313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha