پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بیوت مراجع و علما در سوگ پیامبر اسلام (ص)و امام حسن مجتبی(ع)

حوزه/ حجت الاسلام رسولی فرح تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه جاری نشود، جامعه اصلاح نخواهد شد، لذا مسئولان فرهنگی باید تمام تلاش خود را در این زمینه متمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی رسولی فرح، مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی همدان، عصر روز گذشته در تجمع لبیک "یا رسول الله(ص)" که در امامزاده عبدالله(ع) همدان برگزار شد با اشاره به ویژگی های شخصیتی پیامبر(ص) اظهار داشت: پیامبر مصداق بارز و اتم اخلاق است.

وی همچنین یکی از علل اصلی سوءخلق را گناه دانست و تاکید کرد: گناه انرژی و دغدغه رفتار خوب با مردم را از انسان می گیرد و مانند آتشی که در خرمن می افتد، حسن خلق را از بین می برد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی همدان با برشمردن فواید حسن خلق، بیان کرد: حسن خلق موجب افزایش روزی، افزایش طول عمر، ازدیاد دوست و کاهش دشمن انسان و هم چنین موجب زیبایی چهره نیز می شود.

وی با اشاره به جنبه های بخشش، عنوان کرد: تنها بخشش مادی از نشانه های حسن خلق نیست، بلکه رفتارهایی مانند جای خود را در اتوبوس به افراد سالخورده دادن و احوالپرسی از پدر و مادر و برخی اعمال دیگر نیز از موارد حسن خلق به حساب می آید.

حجت الاسلام رسولی فرح با تاکید بر حسن خلق امام حسن(ع) گفت: ایشان با هر شخصی که روبرو میشدند بسیار محکم و صمیمی دست می دادند و هر شخصی که با امام هم کلام می شد از هم صحبتی با ایشان لذت می برد و دوست نداشت از حضرت جدا شود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی همدان در پایان گفت: تا زمانی که فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه جاری نشود، جامعه اصلاح نخواهد شد، لذا  مسئولان فرهنگی باید تمام تلاش خود را در این زمینه متمرکز کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha