دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش فرزندان حوزه در عرصه سلامت/ خانم شبیری زنجانی

حوزه/ بسیاری از مراکز درمانی خیریه توسط علما ایجاد، اداره و حمایت می شوند، ولی خانواده طلاب از این مراکز به شکلی که شایسته باشد، استفاده نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» خانم شبیری زنجانی پیش ازظهر امروز در همیاش فرزندان حوزه در عرصه سلامت که به همت مرکز خدمات حوزه های علمیه در سالن همایش های حوزه خواهران در قم برگزار شد،  گفت: جای یک مرکز درمانی تخصصی ویژه روحانیون در کشور و به خصوص قم خالی است.

وی افزود: بسیاری از مراکز درمانی خیریه توسط علما ایجاد، اداره و حمایت می شوند، ولی خانواده طلاب از این مراکز به شکلی که شایسته باشد، استفاده نمی کنند.

این پزشک بیان کرد: گروه های نیروهای مسلح و ارتش و فرهنگیان و.... مراکز درمانی خاص خود ایجاد کرده‎اند؛ به هر حال آنچه مسلم است مشمولین این مراکز درمانی به شکل رایگان خدمات درمانی خود را دریافت می‎کنند.

فرزند آیت الله العظمی شبیری رنجانی بیان کرد: تمام مراکز درمانی که در قم فعالیت می‏ کنند پراکنده هستند؛ شان روحان اجل از آن است که برای هر درمان و تشخیص و آزمایش به مراکز متعدد مراجعه کند و از درس و کار تبلیغی و...خود باز بماند.

وی گفت: در این زمینه از مسئولان می خواهیم چنین مرکزی در حوزه ایجاد شود؛ اگر این مرکز ایجاد شود، دیگر نیازی نیست که طلاب برای فعالیت درمانی خود به مراکز مختلف مراجعه کنند تا هزینه های وقتی و انرژی و مادی در این میان تلف شود.

این پزشک بیان کرد: یکی از قسمت هایی که باید انجام می شد، اجرای طرح انطباق بود که روز به روز از این هدف دورتر می شویم؛ این مساله چیزی است که سالهای ابتدای انقلاب به راحتی بیان می شد.

فرزند آیت الله العظمی شبیری رنجانی بیان کرد: باید به شکلی باشد که در حین پخش اذان و هنگام نماز کاردرمان متوقف شود و کار درمانی پس از نماز انجام شود؛ یا اینکه باید حجاب بانوان در حین درمان مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha