چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم جدیت در اهتمام به مسائل اسلامی در بیمارستان ها و مراکز درمانی تاکید کردند و گفتند: به حفظ حجاب پرستاران توجه و مسائل اسلامی رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با تقدیر از گزارش های ارائه شده از سوی وی، اظهار داشتند: طرح تحول نظام سلامت برنامه بسیار قابل توجهی است که در سخت ترین شرایط اقتصادی با توجه به اینکه نیازمند منابع مالی بسیاری بود، اجرایی شد.

ایشان با بیان این که از دولت باید برای اجرای طرح تحول نظام سلامت قدردانی کرد تصریح کردند: طرح تحول نظام سلامت پیشرفت خوبی داشته است و این امر موجب رضایت مردم شده است.

معظم له با تاکید بر اینکه مرد میدان اجرای طرح تحول نظام سلامت فقط آقای دکتر هاشمی بود و از دیگران شاید به این آسانی چنین کاری ساخته نبود، گفتند: وزیر بهداشت علاوه بر تسلط بر اطلاعات جامع و کامل؛ از شجاعت و خلوص نیت برای اجرای این طرح برخوردار بود. 

*قدردانی از انعقاد قرارداد احداث بیمارستان هزار تخت خوابی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر از انعقاد قرارداد احداث بیمارستان هزار تخت خوابی در قم، اظهار داشتند: احداث این بیمارستان در پردیسان از جهاتی سزاوارتر است و امیدواریم این طرح، سریعتر کلنگ زنی شود و شاهد پیشرفت آن باشیم.

ایشان افزودند: احداث بیمارستان هزار تخت خوابی اسباب آبرومندی خواهد بود، چرا که بیماران بسیاری از شهرها در قم بستری می شوند. 

معظم له با بیان اینکه نام دانشکده «سلامت و دین» به عنوان دانشکده «طب اسلامی و دین» تغییر یابد، گفتند: عنوان «طب اسلامی» علاوه بر جذابیت بیشتر از شهرت در دنیا و جهان اسلام برخوردار خواهد شد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در اسلام اطبای بزرگی حضور داشتند، اظهار داشتند: زمانی که طبابت ما باشکوه بود در غرب خبر چندانی نبود.

*طب اسلامی احیا شود

معظم له با اشاره به اینکه کتاب قانون بوعلی سینا سیصدسال در دانشگاه های اروپا تدریس می شده است، گفتند: انتظار داریم طب اسلامی احیا شود و اجرای این امر در قم پیگیری شود و حوزه های علمیه نیز همکاری خواهند کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه طبابت در گذشته در کنار حوزه های علمیه تدریس می شده است، ابراز داشتند: برخی از بزرگان حوزه علاوه بر فقاهت از علم طبابت نیز برخوردار بودند. 

*لزوم اهتمام به حفظ مسائل اسلامی در مراکز درمانی 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه بر لزوم جدیت در اهتمام به مسائل اسلامی در بیمارستان ها و مراکز درمانی تاکید کردند و گفتند: به حفظ حجاب پرستاران توجه شود و در استان قم نسبت به این مسائل اهتمام بیشتری صورت گیرد.

ایشان افزودند: همچنین در بیمارستان ها فضایی برای اقامه نماز فراهم باشد و مسائل اسلامی در بیمارستان ها رعایت شود.

*نهاد خیرین بیمارستان ساز تشکیل شود

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نهاد خیرین بیمارستان ساز تشکیل شود، گفتند: خیرین مدرسه ساز در احداث مدارس اقدامات بابرکتی داشتند؛ اما تشکیل خیرین بیمارستان ساز جاذبه بیشتری نیز خواهد داشت و ما نیز مردم را به نقش آفرینی در این امر ترغیب خواهیم کرد و اجازه هزینه بخشی از وجوهات شرعیه را در این مسئله خواهیم داد.  

این مرجع تقلید با اشاره به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص اجازه برای فروش موقوفات درمانی، اظهار داشتند: شما در این خصوص درخواست خود را به صورت کتبی و با توضیحات کامل ارائه دهید که از آنجا که نمی توان در آن منطقه بیمارستانی احداث کرد، اجازه فروش آن داده شود تا با هزینه آن زمین دیگری برای بیمارستان موقوفی سهامیه خریداری شود.

این مرجع تقلید از طرح تحول نظام سلامت با عنوان طرح جهاد سلامت تعبیر کردند و گفتند: امیدواریم این طرح جهادی به سامان برسد.

*وزیر بهداشت مخلصانه فعالیت می کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با تجلیل از شخصیت و عملکرد وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خاطرنشان کردند: دکتر هاشمی به خوبی و مخلصانه فعالیت می کنند؛ ایشان انسان بامحبت و دوست داشتنی است که امیدوارم تا ایشان وزیر هستند کارها پیگیری شود؛ دولت نیز نسبت به ایشان هماهنگی خوبی دارد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha