سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

اهتمام بسیاری از بزرگان حوزه به ساخت و تجهیز مراکز درمانی بیانگر اهمیت بهداشت و درمان در جامعه بویژه نیاز قشر محروم و بی بضاعت است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله امینی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به پیشینه مراجع، علما و روحانیت در ایجاد مراکز بهداشتی درمانی گفت: اهتمام بسیاری از بزرگان حوزه به ساخت و تجهیز مراکز درمانی بیانگر اهمیت بهداشت و درمان در جامعه بویژه نیاز قشر محروم و بی بضاعت است.

وی سفر اخیر رهبر فرزانه انقلاب به قم را سبب خیرات و برکات بیشماری دانسته و افزود: در این سفر اعتبارات مناسبی به قم اختصاص داده شد که باید با برنامه ریزی و در جهت رفع نیازها هزینه شود.

امام جمعه قم با اشاره به تجهیز و راه اندازی بیمارستان شهید آیت ا... دکتر بهشتی در سالهای اخیر، گفت: با توجه به موقعیت فرهنگی و مذهبی قم و حضور زائران حرم کریمه اهل بیت (س) و طلاب غیر ایرانی از سراسر نقاظ جهان، این شهر نیازمند گسترش امکانات و ایجاد و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی مانند بیمارستان شهید بهشتی است.

وی با بیان این که سنگ بنای این بیمارستان با خلوص نیت و با هدف کمک به اقشار محروم، بی بضاعت و نیازمندان نهاده شد، افزود: بعد از سالها بلاتکلیفی و واگذاری این مرکز به دولت انتظار می رود، کیفیت و نحوه ارائه خدمات روز به روز گسترش یابد.

آیت الله امینی تصریح کرد: در صورت توسعه امکانات درمانی نه تنها نیازی به مراجعه بیماران به مراکز درمانی خارج ازاستان نیست، بلکه امکان پذیرش سایر بیماران از شهرهای اطراف نیز در قم فراهم می شود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انجام وظایف تخصصی پزشکان و پرستاران باید توام با اخلاق حسنه و دیانت در عمل باشد، افزود: روی گشاده، اخلاق و منش اسلامی کادر درمانی و برخورد مناسب با مراجعان، موجب دلگرمی بیماران و تبلیغ ارزش ها می شود.

آیت ا... امینی در پایان از خدمات پرسنل و کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی قم در مدت درمان و بستری قدردانی کرد.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، در این دیدار دکتر سید شمس الدین حجازی، رییس این دانشگاه ضمن عیادت و معاینه حضرت آیت ا... امینی، نکاتی را جهت تسریع دربهبود ایشان یادآور شدند.

وی همچنین به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص افزایش کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان شهید بهشتی پرداخت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha