جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین و مفاهیم قرآنی مهم ترین پشتوانه ملت ایران در ۳۸ سال اخیر بوده است، تصریح کرد: پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در سایه مفاهیم ناب دینی به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه  علمیه مازندران، امروز در دومین جلسه کمیته قرآنی دهه فجر استان یکی از مهم ترین دلایل بروز مشکلات و معضلات اجتماعی را فاصله گرفتن از مفاهیم ناب الهی دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جامعه به منظور گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه بهره گیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره به دنبال تلاش کردند تا دین را افیون و عامل عقب ماندگی ملت ها نشان دهند، خاطرنشان کرد: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی می بینیم ملت ایران از یک جایگاه و عظمت خاصی در عرصه داخلی و خارجی برخوردار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران جایگاه خود را در سطح منطقه و جهان به کلی از دست داده بود، تصریح کرد: اما پیروزی انقلاب اسلامی موجب احیاء جایگاه با عظمت ایران در عرصه جهانی شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین و مفاهیم قرآنی مهم ترین پشتوانه ملت ایران در 38 سال اخیر بوده است، تصریح کرد: پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در سایه مفاهیم ناب دینی به دست آمده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با تکیه بر فرهنگ قرآنی می توانیم به تعالی و سعادت حقیقی دست یابیم، تصریح کرد: این فرهنگ متعالی و انسان ساز سد محکمی در برابر هر گونه انحراف و تباهی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که عزت و افتخار امروز امت اسلامی نیز در پناه قرآن کریم است، ادامه داد: اگر مرحله تمدن بشری که با نزول قرآن به وجود آمد را برداریم، بشریت همچنان در ضلالت باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: برداشت های سطحی از قرآن یکی از مهم ترین مهجوریت های قرآن است و با توجه به اینکه این کتاب آسمانی، خود را کتاب تدبر و اندیشه معرفی می کند نیز می طلبد مورد عنایت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با تاکید بر این که قرآن و حقایق دینی ما برهمه چیز حجت دارند، اظهار داشت: در گذشته ما افسوس می خوردیم که چرا قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما مهجور مانده است ولی هم اکنون افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی توانسته قرآن و اهل بیت(ع) را از مهجوریت خارج کرده و توسعه دهد، بنابراین ما نیز باید هرچه در توان داریم در راه قرآن و اسلام بگذاریم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است.

وی، دوری از قرآن و مفاهیم دینی را عامل انحراف و فنا دانست و با بیان این که امروز یکی از مهم‌ترین مشکل جامعه بشری بی تقوایی و دوری از معارف قرآنی است، خاطرنشان کرد: اگر معارف قرآنی در سطوح مختلف جامعه به خوبی نهادینه شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها نیز مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha