یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری

حوزه/امام جمعه موقت ساری، دوری از مفاهیم متعالی قرآنی را عامل انحراف و گمراهی انسان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در جلسه شورای توسعه قرآنی استان گفت: قرآن كريم همان نسخه‌اي است كه جامعه جاهلي بدون فرهنگ و تمدن و اخلاق و انسانيت را متحول كرد و توانست از بين انسان‌هايي كه فرهنگ و ادب و انسانيت نداشتند انسان‌هاي بزرگي تربيت كند.

وی با بيان اينكه انقلاب عظيم اسلامي به واسطه جلوه‌گري قرآن در عصر ما به پيروزي رسيده است، گفت: مردم ما با يك رويكرد اجمالي به قرآن توانستند حكومت دو هزار و 500 ساله طاغوتي را به زير بكشند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: ملت ایران اسلامی با تمسك به قرآن و مفسران به ميدان آمدند و توانستند انقلاب عظيمي را به وجود آورند.

امام جمعه موقت ساری، انقلاب اسلامي و موفقيت در دفاع مقدس را معجزه عملي قرآن كريم دانست و تصريح كرد: امروز هم پس از 37 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، خط بطلان كشيدن بر همه توطئه‌هايي كه ابرقدرت‌ها براي ما تدارك ديده‌اند از معجزات عملي قرآن است.

حجت الاسلام قاسمی با بيان اين‌كه تحمل يك ملت در برابر محاصره‌هاي شكننده اقتصادي از اعجاز قرآن است، گفت: ما بدون تكيه به قرآن و اهل بيت نمي‌توانيم در برابر همه قدرت‌ها بايسيتم.

وی ادامه داد: قرآن به عنوان منشور اصلي اسلام نازل شده و در معرفي قرآن مشاهده مي‌شود كه تمام اعجاز‌ها و معجزه‌ها بر اساس زمان خاص آن بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين‌كه با نزول قرآن جاودانگي آن نيز رقم خورده، خاطرنشان كرد: پيامبر اكرم نبي آخر‌الزمان بوده است و در نزول قرآن نيز آنچه كه از فصاحت و بلاغت مشاهده مي‌كنيم همگي به دليل آن است كه خداوند با نزول قرآن قصد جاودانه كردن آن را داشته است.

وي با يادآوري اينكه قرآن در مقابل همه چيز مي‌ايستد و همه چيز در قرآن آمده است، گفت: صاحب اصلي قرآن رسول مكرم اسلام است و سيره رسول اسلام به وضوح در اين كتاب آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha