شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر کل ارشاد اسلامی مازندران

مدیر کل ارشاد مازندران به نقش برجسته علما و روحانیان در ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب حوزه های علمیه مهم ترین رسالت آنها در شرایط کنونی خارج کردن قرآن و مفاهیم قرآنی از مهجوریت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جلسه شورای توسعه قرآنی استان در ساری، موقعيت قرآن را موقعيتي فرا‌ جهاني اعلام كرد و بيان داشت: نزول اين كتاب آسماني دربر گيرنده تمام ابعاد گيتي و جهان است.

وي كلام قرآن را تاثير‌گذارترين كلام‌ها در جهان اعلام كرد و با يادآوري تربيت قرآني پيامبر گرامي اسلام، تصريح كرد:‌ پيامبر نسبت به زمان خود و مردم زمان خود آگاهي كامل داشت و طبق آن آگاهي قرآن را بر دل‌ها جاري ساخت وسبب شد مردم آن روزگار هدايت شوند.

جاودانی سيره رسول مكرم اسلام را مراجعه به آيات الهي اعلام كرد و ابراز داشت:‌ اين آيات الهي به قدر كافي مطالب مفيد و سودمند دارد تا استعداد‌هاي درخشان قرآني را نمايان كرده و درك آن را در دل‌ها آسان سازد.

وي ادامه داد: مطالب اين كتاب آسماني مطابق با روحيات كودكان، جوانان، سالخوردگان و زنان و مردان است و قرآن قانون تمام عياري است كه اگر در جامعه ما بدرستي به آن عمل شود تمام خطرات بشريت خنثي مي‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، قرآن‌فهمي و قرآن‌باوري را به همگان توصيه كرد و گفت: قرآن‌خواني و قرائت قرآن در جامعه ما وجود دارد اما آنچه كه بايد به طور مطلق به آن عمل شود قرآن‌فهمي و قرآن‌داني‌ است.

جاودانی همچنین به نقش برجسته علما و روحانیان در ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: طلاب حوزه های علمیه مهم ترین رسالت آنها در شرایط کنونی خارج کردن قرآن و مفاهیم قرآنی از مهجوریت است.

وی با بیان این که علما و فقهای دینی همواره بر تقویت مباحث قرآنی در حوزه علمیه تأکید داشته و دارند، افزود: طلاب حوزه های علمیه باید به مباحث قرآنی توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بيان اين که بايد مفاهيم قرآن را وارد لايه هاي زندگي کنيم، گفت: دشمن در تلاش است تا مفاهیم قرآنی را در جامعه دینی کمرنگ کند که رسالت طلاب و روحانیان حوزه علمیه در جلوگیری از تحقق توطئه های شوم دشمنان بسیار سنگین است.

وی با تأکید بر این که بايد مفاهيم قرآن را در زندگي مان ساري و جاري کنيم، گفت: متأسفانه شاهديم در برخي مراکز آموزشی و علمی ما شیوه های غیر دینی برای تربین کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار می گیرد که این مسأله با آموزه های دینی ما در تضاد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha