سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، از وجود بیش از ۴ هزار مسجد در مازندران خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل کمبود روحانی، تنها هزار مسجد از نعمت روحانی امام جماعت بهره مند هستند و در مابقی مساجد نماز جماعت اقامه نمی شود.

حجت الاسلام لطیف صادقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران بر ضرورت تقویت حوزه مبلغان دینی در روستاها و مناطق محروم تأکید کرد و گفت: با توجه به تعدد روستاها در مناطق مختلف، تعداد مبلغان دینی پاسخگوی نیاز همه این مناطق نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور مبلغان دینی در روستاها یک ضرورت است، افزود: باید از همه ظرفیت ها به منظور اعزام مبلغان دینی به این مناطق بهره گیریم.

وی با بیان این که متأسفانه خلأ وجود روحانیت در روستاها و مناطق محروم موجب بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری خواهد شد، بیان داشت: در هر نقطه ای که حضور روحانیت و مبلغان دینی پررنگ تر است هجمه های فرهنگی در آن مناطق بسیار کاهش یافته است.

حجت الاسلام صادقی یکی از دلایل مهم خالی شدن شهرها و روستاها از مبلغان دینی را هجرت طلاب و روحانیان به قم و عدم بازگشت آنها دانست وتصریح کرد: باید بستری فراهم شود تا این طلاب و روحانیان پس از اتمام تحصیلات به منظور تبلیغ دین به مناطق خود بازگردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هجرت طلاب از شهرستان ها به قم و تمرکز در این شهر موجب بروز خسارت های جبران ناپذیری در مناطق شهری و روستایی خواهد شد، گفت: حضور یک روحانی در منطقه ای دور افتاده و محروم یک برای اهالی روستا یک دلگرمی بزرگی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی فعالیت خود را در مناطق روستایی و محروم متمرکز کرده اند، تصریح کرد: اگر مبلغان دینی در چنین مناطقی حضور مستمر داشته باشند به هیچ عنوان شاهد رشد و توسعه ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی نخواهیم بود.

وی با تأکید براین که مناطق مختلف شهری و روستایی ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور روحانیت هستند، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره مأمن و پناهگاه امنی برای آحاد جامعه بوده است و امروز نیز این نیاز به شدت احساس می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز همواره بر ضرورت هجرت طلاب وروحانیان به شهرستان های خود تأکید داشته و دارند، تصریح کرد: تحصیل در قم نباید موجب شود شهرها و روستاها از نعمت یک روحانی بی بهره باشند چون در آن صورت خسارت های سنگینی متوجه جامعه خواهد بود.

وی با بیان این که دشمن از عدم حضور یک طلبه و روحانی در شهرو روستا خوشحال است چون به راحتی به اهداف شوم خود دست خواهد یافت، افزود: با توجه به فراهم شدن ادامه تحصیل در سطوح عالی در شهرستانها در پی استقرار مدیریت استانی لزومی برای هجرت طلاب به قم وجود ندارد.

حجت الاسلام صادقی در پایان، از وجود بیش از چهار هزار مسجد در مازندران خبر داد و گفت: متأسفانه به دلیل کمبود روحانی، تنها هزار مسجد از نعمت روحانی امام جماعت بهره مند هستند و در مابقی مساجد نماز جماعت اقامه نمی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha