پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام طاهری مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران، پویایی امروز فقه شیعه را مرهون تلاش ها و مجاهدت های علمی ششمین امام شیعیان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در ساری برگزار شد، امام صادق(ع) را مشعل هدايتگر جامعه اسلامي عنوان و خاطرنشان كرد: تشکيل دانشگاه و مراکز علمي و تربيت بيش از چهار هزار شاگرد نشان از عمق ديد امام صادق(ع) در عرصه سياسي و اجتماعي است..

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اگر پایه گذاری نهضت علمی امام صادق(ع) نبود امروز فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی گسترش پیدا نمی کرد، گفت: امروز این فرهنگ ناب عامل سعادت و تعالی جامعه اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) ثابت کردند که تنها راه مقابله با دشمنان سلاح علم و دانش است، افزود: امروز نیز کشورهای اسلامی باید برای مقابله با توطئه های دشمنان خارجی، ضمن تقویت وحدت درونی از هر گونه اختلاف و تفرقه که عامل ایجاد بحران است پرهیز کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان در ترویج و گسترش فرقه های نوظهور در دوران امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: گسترش فرقه ها و بدعت های خطرناک در آن مقطع حساس موجب ايجاد بزرگترين تحول فکري و اعتقادي در جهان تشيع شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به تدبير دقيق امام صادق(ع) در دوران انحرافات ديني بيان داشت: امام صادق(ع) با تشکيل مکتب جعفري و تربيت شاگردان، خدمات علمي و معنوي بسياري به فرزندان شيعي هديه کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که دشمن تصور می کند با تعضعیف و خدشه دار کردن جایگاه شیعه در جهان می تواند مانع جهانی شدن این فرهنگ اصیل شود، خاطرنشان کرد: شیعه علیرغم این که در اقلیت به سر می برد، اما در عرصه های مختلف امروز پرچم داری می کند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید با بهره گیری از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی موجود میراث دار پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) به ویژه رییس مذهب تشیع باشیم، تصریح کرد: امام صادق(ع) با آن نهضت فکری که به وجود آوردند آینده اسلام ناب را تضمین کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: امام صادق(ع) هزاران فقيه، متكلم و دانشمند براي جامعه اسلامي تربيت كرد و بدين ترتيب مذهب شيعه و فقه جعفري را از مجموعه ارزشمند احاديث و روايتهاي بيشمار خود غني‎تر ساخت.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندرا با اشاره به این که دوران امامت آن حضرت از نظر فرهنگي، شرايط ويژه اي داشت و  فرقه ها و مذهب هاي گوناگون درکنار هم زندگي مي کردند و هر کدام در پي اثبات حقانيت خود بودند، تصریح کرد: امام صادق(ع) با تلاش های علمی و مجاهدت های خود توانستحقانيت شيعه را اثبات کند و با تأسيس دانشگاهي علمي، به گسترش معارف شيعي ياري رساند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اينکه امام محمد باقر (ع) بنيانگذار نهضت علمي و انقلاب فرهنگي در جامعه اسلامي بودند، اذعان داشت: امام جعفر صادق (ع) اين نهضت را به کمال رساندند و مکتب تشيع را در زمينه‌هاي مختلف علمي فقه، کلام، فلسفه و اصول غني کردند تا نيازهاي علمي مورد نياز انسان‌ها را در جامعه اسلامي تأمين کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha