پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام برنجکار

حوزه/ رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم گفت: امروز علاوه بر عرصه سیاسی و راهپیمایی و بیانیه و موضع گرفتن می بایست در در عرصه های علمی و فکر و اندیشه نیز به مقابله با استکبار بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این که بی شک پرداختن به 13 آبان و مساله استکبارستیزی فقط در میدان عمل و راهپیمایی و صدور بیانیه و امثالهم خلاصه نمی شود ، ابراز داشت: البته اینها هم بسیار لازم است اما باید توجه داشت که یک بُعد مهم ماجرا ناظر به لزوم مبارزه با استکبار و مستکبران عالم در عرصه علم و اندیشه است.

وی اضافه کرد: اساساً مبارزه و درگیری بین اسلام و استکبار و به تعبیر دیگر جبهه حق و باطل یک درگیری همیشگی بوده و خواهد بود و منحصر به زمان ما نیست که آمریکا مصداق اتم استکبار در دنیای کنونی به شمار می رود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران همچنین گفت: از سویی باید بدانیم که استکبار فقط جنبه سیاسی و نظامی ندارد، بلکه در عرصه های اعتقادی ، فرهنگی اجتماعی و اقتصادی نیز ظهور و بروز دارد و لازمه مقابله با استکبار در این ابعاد و عرصه ها در وهله نخست شناخت خود استکبار است.

وی افزود: از این حیث در دنیای امروز لازم است که در کنار مبارزه عملی با استکبار به مبارزه علمی بپردازیم و در این میان هر کسی در هر جایگاه و تخصص علمی که قرار دارد می بایست به درستی وظیفه اش را بشناسد و متعهدانه و مجاهدانه به آن عمل کند

حجت الاسلام و المسلمین برنجکار بیان داشت: آنچه مسلم است این که ما باید در مقابل استکبار از همه توان خود به ویژه در حوزه های علمی و اندیشه ای بهره بگیریم و ضرورت این موضوع وقتی دو چندان می شود که بدانیم در مقطع حساس کنونی دشمن اقدام به شبهه پراکنی در سطح وسیعی کرده و ذهن و فکر نسل جوان و توده مردم را هدف قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید خود را به سلاح علم و منطق تقویت کرده و به منافع نامشروع آن ها که همانا تسلط بر جهان اسلام است ضربه بزنیم و از یاد نبریم که دشمنی دشمن به تعبیر مقام معظم رهبری تمام شدنی نیست و لذا نباید فریب لبخند و ژست های تعامل گرایانه اما دروغین آن ها را خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha