جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ شرکت کنندگان در جشنواره سراسری عکس خانه دوست، با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و امام جمعه قم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در این دیدار که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: عکاسی و تصویربرداری جلوه ای از قیامت است که در آن روز خداوند اعمال و رفتار انسان ها را به نمایش می گذارد و هر کسی، هر چه انجام داده، مشاهده خواهد کرد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که عکاسان در تصاویری که ثبت می کنند، باید واقعیت ها را منتشر نمایند، گفت: ممکن است ثبت صحنه ها، گاهی در شرایطی گرفته می شود که پیامی خلاف واقعیت موجود را نشان دهد، انتشار این عکس ها خلاف اخلاق است.
وی با بیان این که برخی رفتارها در میان عکاسان جهان معمول است، که خلاف اعتقادات ماست، گفت: شما که در جامعه دینی در حال فعالیت هستید، نمی توانید هر کاری را که در میان دیگر عکاسان معمول است، انجام دهید. کسی که نسبت به آموزه های دینی بی تفاوت است، ممکن است عکسی در شرایط خاصی از افراد بگیرد و آن را در آینده برای ضربه زدن به او منتشر سازد، این رفتار خلاف دستورات دینی است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: تلاش شما بر اساس آموزه های دینی، باید عیب پوشی بر دیگران باشد؛ از این رو نباید به دنبال ثبت عیوب دیگران و بی آبرو کردن آنها باشید.
وی تصویر برداری در اماکن مقدسه را نیازمند توجه به شرایط خاص آن دانست و گفت: شما در اماکن غیر مذهبی می توانید تصاویری با سوژه های مختلفی تهیه کنید، ولی در اماکن مذهبی و در مجالس دینی، نباید تصاویری منتشر ساخت که این قداست و معنویت را تحت تأثیر قرار دهد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان خاطرنشان کرد: عکاسان باید توجه داشته باشند، تصاویری را ثبت و منتشر سازند که دوست دارند دیگران همان تصاویر را از خودشان ثبت و منتشر نمایند.
خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، مهدی کلانترزاده، رئیس اداره ارتباطات و تشریفات آستان مقدس گزارشی از میزبانی سه روزه آستان مقدس از شرکت کنندگان در این جشنواره ارائه داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha