جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ بسیاری از مشکلات اجتماعی و جرم ها که در تضاد با عمل صالح است، به دلیل نبود زمینه های اقتصادی حلال و پاکیزه، به وقوع می پیوندد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س)گفت: خداوند بعد از این که انسان را آفرید، به او توانایی داد تا زمین را آباد کرده و از منابع آن بهره مند گردد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با بیان این که این هدف و تلاش باید هدفمند باشد، ادامه داد: تلاش انسان باید در مسیر دین و اهداف دینی و اهداف خلقت باشد؛ در غیر این صورت تلاش او بی فایده خواهد بود.
وی با اشاره به اشکال مختلف عبادت اظهار داشت: عبادت خداوند، دارای جلوه های و اشکال مختلفی است که از جمله آنها، عبادت اقتصادی است که در قالب مباحثی چون زکات، صدقه و قرض الحسنه آن را بیان داشته است. قرض الحسنه اهمیت زیادی دارد که بر اساس آموزه های دینی، قرض دادن به افراد، مانند قرض دادن به خداست.
امام جمعه قم وجود سنت قرض الحسنه در جامعه را ارزشمند عنوان کرد و گفت: فعالیت شما علاوه بر این که خدمتی به مردم در راستای تأمین نیازهایشان است، الگو و حجتی در برابر کسانی که می خواهند در این عرصه فعالیت کنند.
وی با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا» گفت: در این آیه خداوند توصیه می کند که از روزی حلال و پاک بخورید و عمل صالح انجام دهید؛ به این معنی که خاستگاه عمل صالح، روزی حلال و پاکیزه است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: بسیاری از مشکلات اجتماعی و جرم ها، که در تضاد با عمل صالح است، به دلیل نبود زمینه های اقتصادی حلال و پاکیزه است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه قرض الحسنه، نیازمند داشتن حساسیت های خاصی است؛ باید مراقب بود در این مسیر گرفتار وسوسه های انحرافی نشد و در مسیر درستی که انتخاب کرده اید، استقامت ورزید.
خاطرنشان می شود در ابتدای این دیدار، اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گزارشی از فعالیت های این بانک و خدمات ارائه شده در راستای جذب سرمایه و اعطای وام های قرض الحسنه ارائه داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha