پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ امام جمعه قم گفت: حوزه های علمیه دارای سه وظیفه و رسالت هستند که مهمترین آن زنده، بالنده و به روز نگه داشتن تشیع در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در همایش منطقه ای بسیج طلاب و روحانیون در سالن اجتماعات جامعه مدرسین اظهارداشت: در گذشته دشمنان با همه ظرفیت و توانایی خود به جنگ با اسلام و تشیع آمده بودند بطوریکه در جهان دو قطبی شرق و غرب با خوی مبارزه با اسلام و تشیع وجود داشت و پس از فروپاشی کمونیست و جهان شرق این دشمنی ها ادامه داشت تا به امروز که تشیع به برکت انقلاب اسلامی به عنوان یکی از دو قطب جهانی مطرح است.

امام جمعه قم افزود: در طول تاریخ و سابقه کهن حوزه های علمیه همیشه مقابل باطل قرار داشته اند و به عنوان یک حلقه اتصالی بین دو جهت بودند، از یک طرف حوزه ها متصل به وجود امام زمان(عج) می باشند که منویات را از حضرت دریافت می کنند و از طرف دیگر حلقه وصل مردم و جامعه شیعه بودند، که علما و فقها با دریافت منویات، آن ها را به مردم منتقل می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه در طول تاریخ حوزه ها دارای سه رسالت پیوسته بوده اند، بیان داشت: حوزه همیشه به عنوان یک حرکت ارزشمند مراقب بودند جامعه شیعه و جریان حق با باطل آمخیته نشود و امتزاج پیدا نکند که از کارهای بسیار مهم، ظریف و حساسی بوده که از ابتدا تا کنون بزرگان و مراجع آن را تعقیب می کردند و از آن به عنوان تبری یاد می شود.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها اظهارداشت: خط واضح و روشن ما تبری از دشمنان اهل بیت(ع) است به هر شکلی که باشند، هرگز با دشمنان اهل بیت(ع) به وحدت نخواهیم رسید اما در عمل بحث تعامل، تقیه، هم زیستی مسالمت آمیز و در نظر گرفتن مستضعفان جامعه وجود دارد چون در میان منحرفان هم مستضعف وجود دارد، برخورد باسرمدمداران کفر به گونه ای دیگر است.

وی گفت: علمای شیعه تلاش می کردند جامعه شیعه در جبهه کفر استحاله نشود که کاری بسیار مهم است، شیعه به عنوان جامعه ای مستقل حرف برای گفتن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: در هیچ عرصه ای نباید اجازه دهیم که استحاله انجام شود چه در فرهنگ و اقتصاد و چه در سیاست باشد، خدا آمیختگی با کفار را برای ما تشریع نکرده است، مسؤولان فکری و فرهنگی جامعه نباید ناخواسته آنچه را که دشمن می خواهد عمل کنند و به دامی بیفتند که قرآن ما را نهی کرده است.

وی به دومین رسالت حوزه ها اشاره کرد و گفت: اقدام دیگر حوزه انقلابی درگیری مستمر با جبهه ای است که در صدد از بین بردن فرهنگ ناب و اصیل شیعه است، اصالت و ناب بودن شیعه زمانی تضمین می شود که درگیری با دشمن مستمر باشد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بیان داشت: برخی از ناآگاهان در مصادر سیاسی به زبان می آوردند که نمی توان با دنیا جنگید و باید با همه ارتباط داشته باشیم، یک جهت این است که باید تعامل داشته باشیم و نمی شود بیگانه با دنیا بود، با حفظ هویت تعامل داشته باشیم.

امام جمعه قم با بیان این که دشمن درصدد است که حوزه های ما رنگ انقلابی را کنار بگذارند و تنها به تدریس و درس خواندن بپردازند، اظهارداشت: برخی باورشان شده این حصر باید باشد، آیا چنین انسانی را می توان انقلابی تربیت کرد؛ موجه ترین افراد نباید در حوزه کسانی باشند که به هیچ چیز کاری ندارند و از هیچ چیز سر در نمی آورند.

وی افزود: مصرف شهریه امام زمان فقط به درس خواندن و درس دادن نیست اما هدف های دیگر مانند شناختن شمر زمانه را کار خود نمی داند، کاری کردند که حوزه علمیه مبارکه نجف حوزه ای بسته شود که هیچ کاری به مردم خود نداشته باشد و تا امروز هزینه آن را می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: و هرکس تخلف از سنت الهی کرد نتیجه آن را می بیند و به بلا دچار می شود، اگر از انقلابی گری و انقلابی بودن بریدیم مسائلی پیدا می شود که جبران ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: سومین رسالت حوزه انقلابی زنده و به روز نگه داشتن جامعه شیعه است، دشمنی دشمنان با ما سطح جدید پیدا کرده است، دشمن امروز پر ابزار و پر حیله است، دنیا را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند، شرق از بین رفت؛ اما بلوک جدید شکل گرفته که جامعه اسلامی و شیعی است و در منطقه حرف اول را می زند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha