جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از مراحل ابلاغ ولایت و خلافت حضرت علی علیه السلام بود، گفت: ترویج خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها، ترویج ولایت الهی و آنچه در غدیر اتفاق افتاده، می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب نفیس خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد، گفت: در گسترش واقعه غدیر، هر اقدامی که انجام شود، ارزشمند و وظیفه ای دینی بر دوش افراد است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که هر کس به اندازه توان خود موظف به ابلاغ جلوه های روز غدیر است، ادامه داد: غدیر به اندازه ای اهمیت دارد که خداوند در چند مرحله نسبت به اعلام آن و آگاه سازی مردم نسبت به این مهم اقدام کرده اند.
وی نخستین مرحله را دستور حضرت حق به نبی مکرم اسلام(س)، مبنی بر ابلاغ امر الهی و اعلام ولایت و خلافت حضرت علی علیه السلام در سوره مبارکه مائده عنوان کرد و گفت: مرحله دوم ابلاغ این مسئله مهم اسلامی، خطبه بلند و رسای حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اعلام خلافت و جانیشینی امیرالمؤمنین علی علیه السلام در روز غدیر بود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: مرحله سوم در اعلام خلافت امیرالمؤمنین(ع)، خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها، مشهور به خطبه فدکیه است که این بانوی بزرگ اسلام این خطبه را با محوریت ولایت علی علیه السلام، با مطالب عرشی  از توحید و نبوت و امامت ایراد کردند.
وی با ضروری دانستن توجه به خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها و اهتمام مسئولان مربوطه به ترویج آن در میان اقشار مختلف جامعه گفت: باید فرزندانمان که نسل آینده را تشکیل می دهند و همه کسانی که نسبت به ولایت و آنچه در غدیر اتفاق افتاده بی اطلاع هستند، با خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها آشنا باشند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha