شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: دولت وقتی می تواند تصمیم گیری و برنامه ریزی درستی در راستای تأمین نیازهای جامعه داشته باشد که مردم با کمال اخلاص و صمیمیت در سرشماری شرکت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد سرشماری نفوس و مسکن قم در سالن محراب حرم مطهر گفت: همه ما باید بدانیم که اقدام برای سرشماری، همسو با تعالیم اسلامی و بر اساس آیات قرآن کریم است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که خداوند آفرینش را  بر اساس آمار و ارقام و حساب و کتاب آفریده است، گفت: آنچه شما در سرشماری به دنبال آن هستید، حقیقت حاکم بر هستی از سوی خداست.
وی افزود: متولیان امور کشور  و پایه های اصلی تصمیم گیری، برای داشتن تصمیمات و برنامه های کارآمد، نیازمند اطلاعاتی هستند که در سرشماری ها و به وسیله آمار و ارقام به دست می آید. به این معنی که دولت وقتی می تواند تصمیم گیری و برنامه ریزی درستی در راستای تأمین نیازهای جامعه داشته باشد  که مردم با کمال اخلاص و صمیمیت در سرشماری شرکت نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر شرکت مردم در سرشماری سال 95 گفت: اولویت ها در کشورها بر اساس چنین برنامه ریزی هایی است. دولت امکانات محدودی در اختیار دارد که لازمه تخصیص عادلانه آن، داشتن اطلاعات دقیق نسبت به برخی موضوعات است که در سرشماری نفوس و مسکن می توان به این اطلاعات دست پیدا کرد.
وی بابیان این که در دوره طاغوت، اطلاعات جمع آوری شده در حکومت، در اختیار دیگر کشورها قرار گرفته و در برخی موارد علیه خود مردم به کار گرفته می شد، گفت: در نظام اسلامی، دولت ها درعمل، سلامت در جمع آوری اطلاعات مردم را اثبات کرده اند و همین مسئله موجب مشارکت صادقانه مردم خواهد بود.
در ابتدای این دیدار سید حسین رضوی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گزارشی از برنامه ریزی صورت گرفته برای جمع آوری اطلاعات نفوس و مسکن در استان ارائه داد.
انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha