سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم با اشاره به بدعهدی و خباثت های آمریکا بیان کرد: با این همه خباثت و دشمنی علنی دولت آمریکا علیه ایران؛ مردم حق دارند که شعار مرگ بر آمریکا سردهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه امروز قم گفت: آمریکا در تمام فتنه ها و فسادهای جهانی سهم عمده ای را به خود اختصاص داده است به همین خاطر،‌چینی ها در سفر اخیر اوباما به این کشور، او را تحقیر کردند؛ یکی از مناطقی که فساد آمریکا باعث مزاحمت شده  در ایران است؛ دشمنی آمریکا با ملت ما تمام شدنی نیست؛ این واقعیت در سخنان مسئولان آمریکایی و سخت گیری هایی که علیه جمهوری اسلامی به کار می گیرند قابل مشاهده است.

وی افزود: در سخنان این دو نامزد جنجالی آمریکا که در تریبون عمومی علیه یکدیگر سخنان سخیف بیان می کنند، حتی علیه یکدیگر صدای سگ در می آورند، ولی در خصومت با جمهوری اسلامی هماهنگ هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: آمریکایی ها قانونی به تصویب رسانده اند که دولت آمریکا از پرداخت پول های بلوکه شده منع شده است؛ از خیانت های آنها در طول سالهای حاکمیت رژیم گذشته نیز کسی بی خبر نیست؛ به همین خاطر ملت ما حق دارند که از عمق جان با دولت های مستکبر آمریکا دشمن باشند و با هرکسی که با دوستی و رابطه با آمریکا سخن می گوید نفرت داشته و او را نفرین کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه مصعومه(س) تصریح کرد: مردم ما حق دارند که مسئولان نظام را از برخورد انفعالی با دولت آمریکا برحذر دارند و همچون امام بت شکن، آمریکا را شیطان بزرگ بدانند و در مواضع خود فریاد مرگ بر آمریکا برآورند.

وی  در ادامه به در پیش بودن عید بزرگ غدیر اشاره کرد و گفت: روز عید غدیر، روز تعیین تکلیف امت پس از رسول خدا(ص) در مساله رهبری و ولایت و حکومت است؛ این روز روزی است که تکلیف امت برای تمسک به حبل الله مشخص شد و مشخص گردید که حبل الله چه کسی است و باید به چه کسی تمسک جست؛ این روز، روز برادری ووحدت ایمانی است؛ در این روز دین خدا کامل شد؛ همان نعمتی که در قیامت در مورد آن سوال می شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر اجازه داده می شد که ضمام امور امت به دست امام علی(ع) سپرده می شد، ایشان نجات بخش انسان ها در جهان و در همه تاریخ زندگی بشر و بردن مردم از ظلمات به سمت نور بود؛ اگر شاهد هستیم که آل سعود و آل خلیفه جامعه اسلامی و بلکه جامعه بشری را دچار حادثه تلخی کردند به این خاطر است که از غدیر دور شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: اگر امروز نتانیاهو از سعودی ها به خاطر منع حضور ایرانیان در حج تشکر می کند به این خاطر است که سعودی ها از ولایت الله، خارج شده و تحت ولایت طاغوت درآمدند؛ پیام غدیر همدلی و برادری است؛ پیام غدیر دشمن ستیزی است ولی پیام دشمنان غدیر تفرقه افکنی است؛ پیام دشمنان غدیر تمسک به آمریکا و استکبار است.

وی گفت: ولایت اهل بیت(ع) سیئات را به حسنات مبدل می کند، ولی بی ولایت ها حسناتشان نیز سیئات هستند و همه شیعیان باید نعمت ولایت را شکر کنند؛ شکر این ولایت همانا سرباز ولایت بودن است؛ در اینجا باید از خدمات مرحوم آیت الله خزعلی که عمر خود را در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) سپری کرد تجلیل کرد؛ ایشان تشکیلات غدیر را شکل دادند و امیدواریم این جریان به خوبی مسیر خود را طی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: روز 27 شهریور روز درگذشت استاد شهریار است؛ ایشان از شعرای ولایی بود که در دوران دفاع مقدس اشعار روحیه بخشی به رزمندگان داشت؛ ایشان با استقلال فکری خود هیچگاه خود را به صاحبان قدرت نفروخت؛ همیشه به شاعران جوان توصیه کرده ایم که فرمایشات رهبر انقلاب را که با شعرا و اهل ادب بیان کردند نصب العین خود قراردهند.

امام جمعه قم با اشاره به میلاد امام هادی(ع) گفت: امام هادی(ع) در سال 212 در اطراف مدینه بدنیا آمدند و در سن 8 سالگی به امامت رسیدند؛ از آثار حضرت، زیارت غدیر در روز عید غدیر و زیارت جامعه کبیره که منشور امامت است، می باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین خواسته های مردم، عاقبت بخیری است؛ حضرت یوسف پس از تحمل محرومیت ها و ناجوانمردی ها، صبر کرد تا تمام جریانات باطل و فسادها دور ریخته شد و حق آشکار شد، حضرت یوسف در گفتگو با برادرانش گفت که هر کس تقوا و صبر پیشه کند خداوند اجر او را ضایع نمی کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: خداوند در آیه پایانی سوره صف از مردم می خواهد که دین خدا را یاری کنند؛ این مسئله به این معنی نیست که خداوند به انسان نیاز دارد، بلکه حکمت این دنیا آن است که همه کارها بر اساس اسباب انجام شود؛ در این زمینه خود مردم باید در حاکمیت الهی اثر گذار باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: خداوند می خواهد مشخص کند که چه کسانی که می خواهند دین خدا را یاری کنند؛ نباید انسان ها تصور کنند که با نماز و روزه و حج و امر به معروف و نهی از منکر خود به خدا کمک کرده است در واقع یاری دین، یاری خود انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مخاطب این آیه مومنین هستند مشخص می شود که اقتضای ایمان آوردن آن است که مومنین باید دین خدا را یاری کنند؛ پس اگر کسی خود را مومن می داند و امر به معروف نمی کند، خللی در ایمان او وارد است.

وی افزود: نکته ای مدیریتی در این آیه وجود دارد که هر زمانی که مدیری به دنبال به کار گرفتن کارمندان خود به کار مهمی است، باید به آنها شخصیت و اعتبار بدهد؛ یعنی اگر می خواهد مجموعه از حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اطاعت کنند باید به آنها شخصیت بدهد؛ خداوند در این آیه مدال پرافتخار انصارالله داد که عنوان بسیار با ارزشی است؛ حتی عنوان انصارالله از بهشت و نعمت های بهشت نیز بیشتر است.

خطیب جمعه قم گفت: در نظام استکباری و فرعونی و منافقین برای اینکه افراد اطاعت پذیر شوند، آنها را تحقیر می کنند؛ فرعون قوم خود را تحقیر و سبک مغز کرد و به همین خاطر مردم او را اطاعت کردند؛ مستکبرین مردم را شسشوی مغزی می دهند تا آنها را اسیر سیاست های خود کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha