چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار سفیر عراق با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) گفت: اعتاب مقدسه، وجه اشتراک و اخوت ملت های مسلمان هستند؛ مسئله ای که دشمن نسبت به آن حساسیت داشته، از این رو تلاش می کند دراین کشورها، مهره های اصلی خود در رأس آن باشند، تا مانع اتحاد کشورهای اسلامی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در دیدار سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران که در حرم مطهر برگزار شد، گفت: خداوند مسلمانان را برادر هم قرار داد تا به یکدیگر کمک کنند.
وی با بیان این که برادر بودن مسلمانان را خداوند قرار داده و رسول اکرم(ص) آن را ابلاغ فرمودند، گفت: حضور ائمه اطهار(ع) در مناطق مختلف و قبول مطهر این بزرگان، اخوت و برادری مسلمانان را تثبیت نموده است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وجه مشترک مسلمانان را بعد از قرآن و عترت  و اسلام، اعتاب مقدسه در مناطق مختلف عنوان و بیان کرد: اعتاب مقدسه، وجه اشتراک و اخوت ملت های مسلمان هستند؛ مسئله ای که دشمن نسبت به آن حساسیت داشته و از این رو تلاش داشتند در این کشورها، مهره های اصلی خود در رأس آن باشند؛ درایران، شاه و در عراق نیز صدام گماشته شد تا به این وسیله مانع اتحاد این دو کشور شوند.
وی با بیان این که در هر کشور اسلامی که مسئولان و مدیران آن را خود مردم انتخاب کرده اند، کارها به خوبی انجام گرفته، گفت: در طرف مقابل، در هر کشوری که مسئولان آن از سوی دشمنان اسلام قرار داده می شود، آن جامعه آسیب های زیادی می بیند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: زمانی که چتر شاه از ایران اسلامی و صدام از عراق برداشته شد، شاهد هستیم که هر ساله بر تعاملات و وحدت دو کشور افزوده می شود؛ دو کشوری که وابستگی های دینی زیادی با هم دارند.
وی با اشاره به پذیرایی دولت و مردم عراق در اربعین حسینی از جمعیت 20 میلیونی، بدون کوچک ترین حادثه ای گفت: عربستان سعودی که وابسته استکبار است، در عین داشتن امکانات زیاد و وجود جمعیت یکی دو میلیونی در موسم حج، هر ساله شاهد حوادثی ناگوار برای حجاج هستیم که نمونه تأسف بار آن، حادثه منا و جان باختن هزاران نفر در لباس احرام بود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) افزود: وجود امنیت کامل برای زائران حسینی در اربعین، در شرایطی که کشور عراق در جنگ با تروریست های داعش است، نشان می دهد که دست عنایت خداوند و اهل بیت(ع) در این عرصه حامی و هدایتگر ماست.
وی با اشاره به راه اندازی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در اربعین حسینی در عراق گفت: امید می رود با همکاری مسئولان عراقی، شاهد برپایی موکبی در شأن این آستان شریف در مسیر خدمت رسانی به زائران حسینی باشیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha