پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم تصریح کرد: روزنامه هاآرتص، مراسم شیر خوراگان حسینی(ع) را مراسم ویژه بمب های خطرناک نامید؛ اسراییلی های کودک کش باید بدانند که ایران با همین نیروهای کوچک طومار زندگی جنایت کارانه آنها را به هم خواهد پیچید.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته فم با اشاره به کنسرت در قم و مسابقه فوتبال در شب عاشورا گفت: برگزاری این مسابقه در شب عاشورا به خصوص به واسطه حواشی آن،‌مساله ساز خواهد شد و موجب رنجش علما خواهد بود، ولی نسبت به مراسمی که در قم برگزار شد باید گفت که شهرها، ویژگی های خاصی نسبت به هم دارند؛ برخی شهرها قداستی دارند که با دیگر شهرها متفاوت است.

امام جمعه موقت قم اظهارکرد: آنچه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد از دو جهت اشکال شد که موجب رنجش علما گردید؛ نخست اینکه آنچه در متن و حاشیه این مراسم روی داد خلاف مسلم بود و کسی نباید توجیه کند؛ دوم اینکه مقداری که بیان می کنند که حلال بوده است با قداست قم سازگار نبود.

وی افزود: در اینجا دو خواسته اساسی داریم؛ نخست مسئولان از تکرار چنین مراسمی در قم جدا جلوگیری کنند؛ دوم اینکه با کسانی که چنین مراسمی را بدون اطلاع و مشورت با صاحب نظران از جمله امامان جمعه قم و شورای فرهنگ عمومی برگزار نمودند، باید در چارچوب مقررات برخورد شود؛ خواسته دوم از این جهت است که تحلیل برخی این است که این کار انجام شد که قبح کارریخته شده و دوباره این کار ادامه یابد به همین خاطر باید درس عبرتی برای کسانی که چنین فکری در سردارند باشد.

وی گفت: در روزهای عاشورا و تاسوعا به نمازهایی که قرار است در این روز خوانده شود باید توجه شود؛ شیعیان باید عملا این شکوه را در روز عاشورا نشان دهند.

وی با اشاره به روز کودک بیان کرد: امام موسی بن جعفر(ع) بیان کردند، وقتی به کودکان وعده ای می دهید وفا کنید؛ خداوند نسبت به دو طایفه کودکان و بانوان بسیار حساس است و نسبت به حقوق این دو قشر بسیار اصرار دارند و از دست کسانی که حقوق این دو قشر را به جای نمی آورند خشمگین می شوند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به سالروز بمب گذاری در حرم قدس رضوی بیان کرد: عاملان بمب گذاری عاشورای مشهد، وابستگان داعشیون و تکفیریون هستند؛ امام رضا(ع) بیان کردند که هر کسی که روز عاشورا را روز حزن و بکا قرار دهد در روز قیامت شادی و سرور خواهد داشت و در بهشت چشم او به جمال ما روشن خواهد شد.

وی گفت: امروز در چهل و یک کشور جهان همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد که از تمام مسئولان برای برگزاری این همایش تقدیر می کنیم؛ از تاثیرگذاری این همایش همین بس که در کشوری مثل انگلستان از قمه زنی حمایت می کند، ولی مراسم شیرخوارگان حسینی را محکوم می کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: روزنامه هاآرتص این مراسم را مراسم ویژه بمب های خطرناک نامیدند؛ اسراییل اظهار کرده است که ایران در حال سربازگیری برای خود است؛ اسراییلی های کودک کش باید بدانند که ایران با همین نیروهای کوچک طومار زندگی جنایت کارانه آنها را به هم خواهد پیچید.

وی افزود: عده ای از مردم قم به همراه هیئات مذهبی بنا دارند با توجه به اینکه شروع نهضت امام راحل در خرداد 42 علاوه بر گرامی داشت روز 15خرداد روز 12محرم را نیز که در همان تاریخ این روز رقم خود را نیز گرامی بدارند؛ امام راحل قیام خود را با محوریت عاشورا آغاز کردند و با آن نیز ادامه دادند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) بیان کرد: در خاموش کردن فتنه 88 قدرت عاشورا و عاشوراییان به گوش جهانیان رسید؛ وقتی گاندی قیام خود را متاثر از امام حسین(ع) می داند ما نیز نباید این روز بزرگ و 12 محرم را فراموش کنیم.

وی گفت: یاد حضرت علی اصغر(ع) همیشه در تاریخ خواهد ماند و نشانی بر مظلومیت بی مانند امام حسین(ع) است ؛در این حادثه دردناک امام حسین(ع) و حضرت زینب(ع) و مادرش رباب بیشترین درد را تحمل کردند که از وصف آدمی خارج است.

امام جمعه  قم تصریح کرد: یکی از وظایف ما در سراسر سال توجه به مساله امربه معروف ونهی از منکر است؛ هر کسی که در هر حوزه ای حضور دارد، باید با اقامه معروف ونهی از منکر با عمل و زبان خود دیگران را در مسیر صحیح قراردهد.

وی افزود: یکی از مصادیق تقوا رعایت حقوق اهل بیت(ع) است؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند،  روز قیامت هیچ امتی در پیشگاه خداوند حاضر نمی شود، گرامی تر از امت من باشد و هیچ خاندانی گرامی تر از خاندان من نیست و به همین خاطر باید حریم و حرم اهل بیت(ع) را حفظ کنید.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به سالروز گرامیداشت سید رضی بیان کرد: مرحوم سید رضی و سید مرتضی غیر از معلمین شیعه، استاد غیر شیعه و غیر مسلمان نیز داشتند؛ مرحوم سید رضی پس از درگذشت استاد غیر مسلمان هر زمانی که از کنار قبرستان غیر مسلمانان عبور می کرد از اسب پیاده می شوند و این مسیر را پیاده طی می کردند و بعد سوار اسب می شدند؛ وی دلیل این کار را احترام به معلم خود دانست.

وی با تشکر از نیروی انتظامی برای خدمات گسترده ای که در کشور انجام می دادند گفت: امیدواریم این نیروی پرتوان در خدمت گذاری به کشور و نظام و حضرت ولی عصر(عج) موفق باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha