شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اجتماع شیرخوارگان حسینی در اهواز

حوزه/ همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور هزاران نفر از کودکان و طفلان شش‌ماهه اهوازی، در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) کلان‌شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش چند هزار نفری شیرخوارگان حسینی، با حضور کودکان عاشورایی اهواز، در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) کلان‌شهر اهواز برگزار شد.

در این اجتماع باشکوه، کودکان شش‌ماهه، با جامه‌هایی سبز و سربندهای «یا حسین(ع)»، «یا عباس(ع)»، «یا صاحب الزمان(عج)» و «یا علی‌اصغر(ع)» که مادرانشان بر تن و پیشانی‌شان گذاشته بودند، نمادی از علی‌اصغر اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای ۶۱ هجری قمری بودند.

مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز، از صبح امروز شاهد حضور نوزادان شش‌ماهه‌ای بود که به همراه مادران خود آمده بودند تا با قرائت میثاق نامه‌ای با حضرت حجتشان، آقا صاحب‌الزمان(عج) عهد و پیمان بندند و یاد کوچک‌ترین شهید نینوا را زنده کنند.

امروز مادران اهوازی، فرزندان خود را در آغوش گرفته و با صدای نوحه‌خوان، اشک ریخته و به عزاداری پرداختند و از صمیم جان برای رهایی کودکان آواره سوری و بحرینی از دست مزدوران آل سعود، دعا کردند.

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخشی از این مراسم معنوی، به بیان نکاتی پیرامون معصومیت و مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) پرداخت و با بیان اینکه خون این طفل شش‌ماهه، سبب نابودی حکومت بنی‌امیه شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) با فدا کردن عزیزترین فرزند خردسالش، این درس را به جهانیان داد که برای تکلیف عهد الهی باید از همه‌چیز خود گذشت.

همچنین دیگر بخش این همایش، مربوط بود به لالایی خوانی مادران برای فرزندان خردسالشان، تا به یاد رباب هم‌نوا شوند با اهل خیام و زنده نگه دارند آن لحظه حزن‌انگیز و غمبار را....!

لازم به ذکر است، این همایش سراسر معنوی، با عطر دل‌نشین گل‌های نیلوفری برخاسته از بوی پیراهن طفلان شش‌ماهه، پس از قرائت میثاق نامه مادران به پایان رسید و بار دیگر زنان عاشورایی اهواز آرمان‌های سید و سالار شهیدان تجدید بیعت کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha