پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی در جمع عزاداران حسینی

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز، درس اباعبدالله الحسین(ع) را شناخت شمر زمانه دانست و تصریح کرد: مجلس امام حسین(ع) کلاس درس، برنامه فردا و طرحی برای اداره جهان بوده و این مجالس عزاداری به انسان یاد می‌دهد که شمر زمانه‌اش را بشناسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، شب گذشته، در جمع عزاداران حسینی در اهواز، با بیان اینکه امام خمینی(ره) حسین شناس درجه‌یک بود، اظهار داشت: اساساً امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین انقلاب قرن را با نام «حسین(ع)» به پیروزی رساند و به همین دلیل بیان می‌کنم که «کلید رمز پیروزی انقلاب اسلامی و حضرت روح‌الله، حسین(ع)» است.

رئیس موسسه عصر امام خمینی(ره) با اشاره به پرسش خبرنگار غربی از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، بیان داشت: وقتی خبرنگار مجله تایمز به امام(ره) گفت که شما گوشه فیضیه درس خوانده‌اید، از جامعه‌شناسی، روانشناسی، علم سیاست و اقتصاد جهانی چیزی نمی‌دانید؟ پس چگونه می‌خواهید دنیا را تغییر دهید!؟ امام در پاسخش این‌گونه فرمود: «بله من از اقتصاد و روانشناسی و... شما چیزی نمی‌دانم و بهتر هم هست که نداندم، اما ما معادله جهانی را تغییر خواهیم داد، ما آمده‌ایم بنایی را بنا کنیم، که در این بنا، حق مظلوم رعایت شود و بر ظالم بتازیم».

امام‌جمعه موقت اهواز، در ادامه گفت: امام آن زمان سخن از تغییر به میان آورد و با نام حسین(ع) نیز موفق هم شد و معادله قدرت را در جهان تغییر داد.

*امام خمینی(ره)، پرورش دهنده نسل حاج قاسم سلیمانی‌هاست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره)، پرورش دهنده نسل حاج قاسم سلیمانی‌ها بود، تصریح کرد: چه کسی باور می‌کرد در مملکتی که آمریکایی ها حکومت می‌کردند، امروز یک سردار مطیع ولایت، آمریکا را در منطقه زمین‌گیر کند.

وی با بیان اینکه 20 کیلومتر بالاتر از کربلا، مهد تمدن بابل است، گفت: بابل تمدنی بزرگ و جهانی بود، اما امروز هیچ اثری از آن مشاهده نمی‌کنید و درحالی‌که زمین خشک و بی‌آب‌ و علفی همچون کربلا به برکت نام حسین(ع)، سبز شد و با نام  آن مرکز دنیا شد و به‌یقین بیان می‌کنم که با نام مبارک حسین(ع) نیز مرکز تمام تحولات جهان قرار خواهد گرفت.

استاد حوزه علمیه خوزستان، مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را نقطه عروج انسان به آسمان توصیف کرد و افزود: در جوانی به فکر خودتان باشید و تلاش داشته باشید با شرکت در مجلس حسین(ع) بال پرواز پیدا کنید و دلتان آسمانی شود که اگر این‌گونه شدید، إن‌شاءالله فکر و فرهنگتان نیز آسمانی می‌شود.

*درس اباعبدالله الحسین(ع)، شناخت شمر زمانه است

امام‌جمعه موقت اهواز، مجلس امام حسین(ع) را کلاس درس، برنامه فردا و طرحی برای اداره جهان عنوان کرد و اظهار داشت: مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به انسان یاد می‌دهد که شمر زمانه‌اش را بشناسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، در ادامه افزود: اگر به مجلس حسین آمدیم و شمر زمانه خود را نشناختیم، عزاداری‌هایمان هیچ ارزشی ندارد؛ چراکه درس حسین‌ابن‌علی(ع)، درس مبارزه و استقامت در برابر ظلم است.

*دل‌خوش بودن به وعده‌های دشمن، نهایت ساده‌اندیشی است

وی با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری، نسبت به شبهه مذاکره امام حسین(ع) با عمر ابن سعد، گفت: همان‌گونه حضرت آقا فرمودند، چنین تحلیلی در خصوص مسائل تاریخ اسلام و مسائل کشور، نهایت ساده‌اندیشی است؛ چراکه حضرت علی(ع) با زبیر و امام حسین(ع) با عمربن‌سعد، مذاکره به معنای امروز یعنی معامله نکردند بلکه هر دوی این بزرگواران به‌طرف مقابل خود نهیب زدند و آنها را نصیحت به خداترسی کردند.

امام‌جمعه موقت اهواز، گفت: دل‌خوش بودن به وعده‌های دشمن، نهایت ساده‌اندیشی است و آن‌هایی که گمان می‌کردند با مذاکره با دشمن می‌توانند راه پیشرفت کشور را فراهم کنند، هیچ شناختی از راه حسین(ع) نداشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، در پایان با تأکید بر اینکه هنوز صدای "هل من ناصر ینصرنی" اباعبدالله الحسین(ع) به گوش می‌رسد، اظهار داشت: همان‌طوری که دیروز صدای حسین(ع) به گوش می‌رسید، امروز نیز به گوش می‌رسد و همان‌طوری که یزیدیان مقابل عقیله بنی‌هاشم، به‌صف شده بودند، امروز هم برای مقابله با جبهه انقلاب به‌صف شده‌اند و باید «هیهات مناالذله» گویان به کمک ولایت شتافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha