جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم عزاداری تاسوعای حسینی در اهواز

حوزه/ اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی با حضور مردم ولایتمدار کلان‌شهر اهواز در مناطق ۸ گانه شهری این کلان‌شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم‌های عزاداری حضرت ابوالفضل العباس(ع) فردا در تمامی شهرهای خوزستان به‌ویژه کلان‌شهر اهواز، با حضور عاشقان و دلدادگان آن حضرت برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، «تجمع هیئت‌های مذهبی کوی انقلاب»، «تجمع هیئت‌های مذهبی مرکز شهر در حسینیه ثارالله اهواز»، «مراسم عزاداری هیئت روضه الزهرا»، «مراسم عزاداری هیئت روضة الحسین(ع)»، «محبان فاطمه الزهرا(س)»، «فدائیان حسین(ع)»، «مکتب الزهرا(س)»، «محبان اهل بیت(ع)»، «خادم العباس(ع)»، «شهید آل مبارک»، «عشاق الحسین(ع)»، «سیدالشهدا(ع)»، «حضرت رضا(ع)»، «عشاق المهدی(عج)»، «ام‌البنین»، «عاشقان حضرت قاسم» و «انصارالحسین(ع)»، از مراسم‌های محوری اهواز می‌باشند.

اما یکی از مراسم‌های ویژه عزاداری تاسوعای حسینی در مدرسه علمیه الغدیر اهواز است، که این مراسم ۶ هزار نفری با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد الصافی از عراق و حضور ویژه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

همچنین سرهنگ قدرت قاسمی، رئیس پلیس راهور خوزستان، با اشاره به اعلام محدودیت‌های ترافیکی تاسوعای حسینی اهواز، بیان داشت: روز تاسوعا در دو مسیر محدودیت ترافیکی در نظر گرفته شده که یکی از آنها چهارراه زند، مسیرهای جنوب به شمال و شمال به جنوب خیابان شریعتی و همچنین غرب به شرق و شرق به غرب خیابان زند مقابل مسجد امام جعفر صادق(ع) است که این مسیرها، همگی مسدود هستند.

وی در ادامه گفت: مسیر دوم، از بارگاه علی ا‌بن مهزیار اهوازی تا مقابل مسجد توحید مسدود است که محدودیت‌های ترافیکی در روز و شب نهم محرم‌الحرام از ساعت ۲۰:۳۰ تا پایان مراسم اعمال خواهد شد.

لازم به ذکر است نماز ظهر تاسوعای حسینی نیز، به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهواز، مقابل حسینیه ثارالله اهواز اقامه می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha