جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: دنیا بر اساس ماهیتش دارای سختی ها و مشکلات است، در چنین شرایطی خودمان نباید بر این مصائب و مشکلات بیفزاییم. یکی از عرصه هایی که زندگی انسان را با مشکل روبرو می کند، فراموش کردن اخلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز در جمع معاونان و مدیران آستان مقدس قم، به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) درباره حسن خلق اشاره کرد و گفت: این پیامبر الهی حسن خلق را نیمی از ایمان معرفی می کنند که این مسئله نشان دهنده اهمیت  حسن خلق در ساختار دین و عملکرد مسلمانان است.
وی رعایت حسن خلق در عرصه خدمت رسانی به زائران حرم های اهل بیت(ع) را از الزامات عنوان کرد و گفت: با نگاهی به آموزه های دینی مشاهده می شود که تأکیدات زیادی درباره اخلاق و حسن خلق در آیات و روایات آمده است، ولی متأسفانه توجه به این مسئله، کم است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درباره موانع گرایش انسان به اخلاق دینی و حسن خلق گفت: انسان برای این که متخلق به اخلاق شود، ابتدا باید به اهمیت آن و ضرورت اجرای آن در امور زندگی اعتقاد قلبی پیدا کند.
وی افزود: زمانی که نبی مکرم اسلام(ص) هدف از رسالت خود را به کمال رساندن اخلاق عنوان کردند، نشان دهنده اهمیت این مسئله است. آموزه های دینی اخلاق را ظرفی برای دین معرفی کردند که انسان به وسیله این ظرف می تواند آموزه های ناب اسلامی و تعالیم دینی را به دیگران عرضه نماید.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره آثار حسن خلق نبی اکرم(ص) در ایجاد تمدن اسلامی گفت: جزیره العرب، در شرایط جاهلیت و بی فرهنگی به سر می برد، تا جایی که حتی مستکبران رغبتی برای تصاحب آن منطقه نداشتند، در چنین شرایطی رسول اکرم(ص) با اخلاق نیکو، توانستند انقلابی در دل های اعراب ایجاد کرده و آنها را به سوی خود جذب نمایند.
وی خاطرنشان کرد: تنها شنیدن آیات و روایات درباره اخلاق و حسن خلق کافی نیست، بلکه انسان باید در درون خود، اعتقاد به اخلاق را پایه ریزی نماید. انسانی که نسبت به ضرورت اخلاق در زندگی پی ببرد، همانند بیماری که به دنبال یافتن داروی شفا بخش است، دنبال کسب اخلاق می رود.
امام جمعه قم فراموش شدن اخلاق را عاملی در بروز مشکلات در زندگی عنوان کرد وگفت: دنیا بر اساس ماهیتش دارای سختی ها و مشکلات است، در چنین شرایطی خودمان نباید بر این مصائب و مشکلات بیفزاییم. یکی از عرصه هایی که زندگی انسان را با مشکل روبرو می کند، فراموش کردن اخلاق است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha