پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حضرت آیت الله مظاهری درعین جایگاه بزرگ علمی، منبرها و مجالس ساده و مردم فهم را برپا می کنند تا مباحث و معلومات عمیق خود را به درستی به مردم منقل سازد؛ این مجالس در کنار جلسات عمیق علمی و درسی ایشان اثرگذاری فراوانی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: شخصیت آیت الله العظمی مظاهری دارای ابعاد مختلفی است که شایسته است آن را برای همگان به ویژه نسل جوان منتقل سازیم.
وی با اشاره به جایگاه علمی، اخلاقی و سیاسی و مبارزاتی حضرت آیت الله مظاهری گفت: ایشان در عرصه سیاسی و مبارزاتی در دوران انقلاب، اعتقاد راسخ به این قیام و حضرت امام خمینی(ره) داشتند و در این مسیر حضور فعال داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که این مرجع تقلید علاوه بر جایگاه علمی و اخلاقی، در میان مردم و ارتباط با آنها نیز جایگاه خاصی دارند، گفت: ایشان شخصیتی مردمی هستندکه در کنار حضور فعال و تأثیرگذار درعرصه علوم حوزوی و دینی، نسبت به مردم نگاه خاصی دارند.
وی درباره برگزاری آیین نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری گفت: در برگزاری این کنگره باید تلاش نمود تا اهداف و پیام ها به مردم منتقل گردد؛ نخستین پیام نکوداشت باید برای کسانی باشد که درس را برای درس خوانده و تحقیق را برای تحقیق انجام می دهند و نسبت به وظیفه که در جامعه دارند، بی توجه هستند. افراد باید بدانند که درس خواندن در حوزه برای منتقل کردن آموزه ها به مردم است و برای این کار باید با زبان، اخلاق و فرهنگ انتقال پیام آشنا بود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: حضرت آیت الله مظاهری درعین جایگاه بزرگ علمی، منبرها و مجالس ساده و مردم فهم را برپا می کنند تا مباحث و معلومات عمیق خود را به درستی به مردم منقل سازد؛ این مجالس در کنار جلسات عمیق علمی و درسی ایشان اثرگذاری فراوانی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به ارتباط مستمر ایشان با مسئولان در کنار ارتباط با مردم اشاره کرد و گفت: این مرجع تقلید حلقه وصل مردم و مسئولان هستند تا مسائل و مشکلات مردم را به آنها منتقل سازند؛ ایشان درس های مخصوصی برای مسئولان ارائه می کنند تا آنها را در خدمت درست به مردم یاری رساند.
امام جمعه قم در باره هجرت حضرت آیت الله مظاهری گفت: ایشان در قم جایگاه ارزشمندی داشتند، ولی بر احساس وظیفه ای داشتند، در اصفهان حضور یافتند و منشأ خیرات و برکات زیادی برای حوزه علمیه این شهر شدند. همه طلاب و روحانیون زمانی که می بینند در منطقه ای می توانند تأثیرگذار باشند، به آنجا هجرت کرده و به تبلیغ آموزه های دینی بپردازند.
وی افزود: هجرت در آموزه های دینی جایگاه و اهمیت زیادی دارد که هجرت نبی مکرم اسلام(ص) از مکه به مدینه، مهم ترین این هجرت ها بود. هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به قم نیز در راستای انجام وظیفه بود که منشأ خیرات و برکات برای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) گردید.

انتهای پیام// ۱۵ / ۳۱۳

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha