سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ امام جمعه قم گفت: در برپایی مسابقات قرآنی اهداف متعددی می تواند مدنظر باشد ولی مهمترین هدف ایجاد انس میان نسل جوان و کلام وحی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی با تقدیر از سازمان اوقاف و امور خیریه و همه دست اندر کاران برای برگزاری محافل و مسابقات قرآنی اظهار داشت: این مسابقات می تواند با اهداف گوناگون از سوی برگزار کنندگان و برداشتی از سوی شرکت کنندگان انجام شود.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) افزود: ممکن است جایی مسابقه ای برگزار شود که هدف صرفا برگزاری مسابقات است و محتوا در آن نقشی ندارد، در این برنامه ها تنها جنبه های صوری و تبلیغاتی مدنظر است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه  گاهی در برگزاری مسابقات قرآنی محتوا مد نظر است اما روح حاکم بر محتوا مورد غفلت واقع می شود، گفت: از سوی کسانی که به عنوان شرکت کنندگان در این جلسات هستند شاید دارای انگیزه های متفاوت باشند ولی بهترین نوع انگیزه که متولیان فرهنگی به دنبال آن هستند برگزاری مسابقه محتوا محور است.

وی با تاکید براینکه دستگاه قرآنی کشور با همه گستردگی و تنوع باید به دنبال یک هدف و آن هم دوری از مهجور ماندن قرآن باشند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بهترین مشوق فعالان قرآنی هستند، ایشان تاکید دارند براینکه روح و هویت قرآن در این مسابقات باشد و شرکت کنندگان در قالب و اشکال مختلف به رقابت بپردازند.

‌حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: اگر چنانچه شرکت کنندگان انگیزه ای جز برنده شدن و جوایز نداشته باشند مخالف روح قرآنی است و این کلام حضرت رسول (س) درباره مهجور ماندن قران شامل آن ها می شود، بنابراین با انگیزه تقویت روحیه قرآنی و دوری از مهجور ماندن قرآن باید تلاش شود شرکت کنندگان به این جنبه بپردازند.

امام جمعه قم اظهار داشت: باید در این مسابقات مسابقه دهندگان برای خارج کردن قرآن از مهجوریت شرکت کنند، رسیدن به این هدف بهترین اقدام است.

به گفته وی، متولیان و برگزار کنندگان مسابقات قرآنی بایدبه صورت محتوا محوری، قرآن را در جامعه ترویج کنند چرا که نسل جوان به عنوان امیدهای جامعه باید با قرآن انس بگیرند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha