جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آغاز سال تحصیلی در جامعة المصطفی پاکستان

حوزه / آئین آغاز سال تحصیلی جدید در جامعة المصطفی برادران و خواهران اسلام آباد پاکستان برگزار شد. در این مراسم بر تلاش برای کسب علم و عمل در راستای یادگیری معارف مکتب اهل بیت علیهم السلام تاکید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آئین آغاز سال تحصیلی جدید در جامعة المصطفی برادران و خواهران اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

در این مراسم که با با حضور طلاب، اساتید و همکاران دفتر نمایندگی پاکستان برگزار شد، بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله المجید حجة الاسلام والمسلمین انیس الحسین مدیر مدرسه و مدیر ارتباطات و امور بین الملل نمایندگی پاکستان با خوش آمد گوئی به طلاب ، اساتید و همکاران ، آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و افزود: از وقتی که جامعة المصطفی برنامه خود را در پاکستان آغاز کرده، حضرت حجة الاسلام والمسلمین شیخ محسن علی نجفی حامی و پشتیبان اصلی المصطفی بوده و همیشه شفقت پدرانه و رهنمود های این شخصیت برای ما راهگشا بوده است و ما امیدواریم که ایشان مثل همیشه پشتیبان و حامی المصطفی خواهد بود و ما در برنامه ریزی ها از مشورت و رهنمود های این عالم حوزوی بهره مند خواهیم شد.

قرائت پیام نماینده جامعة المصطفی در پاکستان

وی در ادامه سلام و تبریک حجة الاسلام والمسلمین سعیدی نجفی نماینده المصطفی در پاکستان را به حاضرین جلسه ابلاغ کرد و پیام وی را که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و با شعار "فعالیت با محوریت قرآن و پژوهش" صادر شده بود ، قرائت کرد .

نماینده المصطفی در پیام خود ابراز داشت: اگر طلاب و اساتید نکات لازم را که مأخوذ از تعلیمات دینی و تجربیات بزرگان است ، سر لوحه خود قرار دهند در امر تعلیم و تعلّم موفق بوده و افق های جدیدی برای آنها باز خواهد شد و در انجام رسالت دینی به کلّه های موفقیت خواهند رسید؛ تفقه در دین و شناخت و تبلیغ و نشر آن از واجبات کفائی است و هم سنگ با جهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نجفی در پیام خود افزود: کشور بزرگ پاکستان از نظر جمعیت ، علماء ، طلاب و مراکز دینی بعد از ایران رتبه دوم را دارد و طلاب این کشور می توانند با تحصیل و شناسائی مواقع ، نقش موثر خود را در جامعه ایفاء کنند.

وی به طلاب عزیز توصیه کرد: که شرکت منظم در دروس ، یادداشت برداری ، خلاصه نمودن و اهمیت دادن به سنّت بی بدیل مباحثه و مطالعه بسیار لازم و ضروری است و همچنین توصیه فرمودند که تزکیه نفس بر تعلیم مقدم است و بدون تزکیه نفس نمی توان رسالت دینی و تبلیغی خود را انجام داد.

وی همچنین انس با قرآن و ایجاد روحیه تحقیق و تالیف و نویسندگی را از رازهای موفقیت مبلّغ موفق و مدرّس و مولّف خوب ، بر شمرد.

نماینده جامعة المصطفی در پاکستان در بخش دیگری از پیام خود توسّل و ارتباط به ذوات اهل بیت علیهم السلام بویژه امام زمان عج را مورد تاکید ویژه قرار داد و در بخش پایانی از پشتیبانی ، حمایت و همکاری علماء اعلام ، فضلای ارجمند و بزرگان کشور پاکستان و همچنین از مدیران  ، اساتید و همکاران خود در مدارس پیوسته تشکّر و قدردانی کرد و به کلیه همکاران المصطفی و طلاب عزیز توصیه کرد که از افراط و تفریط بپرهیزند و از مسائل سیاسی و فضای حزبی دور باشند.

سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین شیخ محسن علی نجفی

بعد از قرائت پیام نماینده المصطفی ، مهمان ویژه برنامه ، حضرت حجة الاسلام والمسلمین شیخ محسن علی نجفی از شخصیتهای سرشناس حوزوی در پاکستان سخنرانی کرد.

وی در سخنان خود از برنامه های خوب و جامع المصطفی تشکر و قدردانی کرد و ابراز داشت: روش ما در حوزه اجتهادی است ولی ما اجتهادی نیستیم و متاسفانه اکتفاء به مقدمه می کنیم و به ذی المقدمه نمی رسیم . باید برنامه ریزی های درسی در بخش های مختلف ، هماهنگ و پاسخگوی نیازمندیهای جامعه تشیّع باشد که جامعة المصطفی قدم های خوبی در این زمینه بر داشته است .

وی خطرات و چالش های در راه تبلیغ و تبیین تشیع را یاد آور شد و اتحاد ، وحدت ، همدلی و هم فکری بین نیروهای مذهبی را مورد تاکید قرار داد و همچنین به طلاب توصیه کرد: خوب درس بخوانید و به تزکیه نفس بپردازید تا بتوانید نقش موثر خود را در هدایت مردم و جامعه ایفاء کنید. لازم است حوزه سنتّی باقی بماند و در عین حال ما از روشهای جدید نیز بهره مند گردیم تا بتوانیم در فرصت محدود به نتائج بیشتری دست یابیم که گام های برداشته شده از سوی جامعة المصطفی در این زمینه قابل تقدیر است.

جلسه افتتاحیه در جامعة المصطفی خواهران اسلام آبادآغاز سال تحصیلی در جامعة المصطفی پاکستان

در همین روز بعد از اقامه نماز جماعت ظهرین جلسه افتتاحیه سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه خواهران اسلام برگزار شد.

حجة الاسلام انیس الحسین و حجة الاسلام والمسلمین شیخ محسن علی نجفی هم از سخنرانان این مراسم بودند.

قرائت پیام حجةالاسلام والمسلمین محمد سعیدی نجفی نماینده جامعة المصطفی در پاکستان نیز در جمع خواهران طلبه به دو زبان فارسی و اردو قرائت شد.

 حجةالاسلام والمسلمین نجفی در جمع بانوان طلبه، آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک گفت و تاکید کرد: سال جدید را با جدیت کامل و با روحیه شاداب ، شروع کنید تا به اهداف عالیه و به سر منزل برسید. از فرصت ها استفاده کرده و برای اوقات خود برنامه ریزی داشته باشید.

وی نقش زنان در اصلاح و هدایت جامعه را موثر و ارزنده خواند و اذغان نمود: ما در آموزش خواهران طلبه کوتاهی کردیم و دیرتر به اهمیت این امر پی بردیم در حالی که شما خواهران در اصلاح خانواده و جامعه نقش موثرتری دارید.

حجةالاسلام والمسلمین نجفی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: اساتید و مسئولین ، به خواهران شخصیت دهند و در امر شخصیت سازی دقت ویژه ای داشته باشند و بحمد لله در المصطفی این کار دارد صورت می گیرد و لازم است که شما خواهران از این محیط خوب و سازنده استفاده کامل کنید تا خود را با علم و عمل مزیّن کرده به حل مشکلات بخش خواهران و مدارس خواهران بپردازید تا این مشکلات به حد اقل برسد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha