شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزاری همایش «ندای امت»  در اسلام آباد

حوزه/ همایش" ندای امت" به منظور همبستگی، نابودی تروریسم، افراط گرایی و خشونت فرقه ای، تحت نظارت شورای علمای پاکستان در اسلام آباد برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pakobserver.net، امروز همایش ندای امت به منظور ابراز همبستگی و برای ادای احترام به شهدای انفجار کویته و نابودی تروریسم، افراط گرایی و خشونت فرقه ای، تحت نظارت شورای علمای پاکستان در اسلام آباد برگزار می‌شود.

حافظ محمدطاهر محموداشرفی رئیس شورای علمای پاکستان در این باره گفت: اتحاد امت مسلمان اکسیر نهایی و تنها راه حل برای حل و فصل چالش‌های پیش روی جهان اسلام است. رهبران تمامی فرقه‌های مذهبی و مکاتب مختلف فکری نیز باید با همدیگر متحد شده و مبارزه مشترکی را  برای نابودی و ریشه‌کن کردن تروریسم، افراط گرایی و خشونت فرقه ای در پیش بگیرند.

محمود اشرفی در ادامه گفت: سازمان‌های تروریستی چون داعش اسلام و مسلمین را به اسم بنیادگرایی مذهبی بدنام می‌کنند. افراط‌گرایی و تروریسم در سایر ادیان جهان نیز به جریان افتاده و جوانان ادیان دیگر نیز به راه تروریسم و افراط‌گرایی افتاده‌اند. در چنین شرایطی تنها گفتمان می‌تواند با طرز فکر افراط‌گرایی مقابله کند.

رئیس شورای علمای پاکستان از مسئولین بخش اسلام آباد خواست تا همایش "ندای امت" را به بهترین شکل برگزار کنند.

در این همایش نمایندگان ادیان و گروه‌های مذهبی مختلف شرکت کرده و اتفاق نظر خودشان را به نمایش خواهند گذاشت. این گردهمایی دارای بخش بین‌الملل نیز خواهد بود و در آن دستورالعمل‌هایی در رابطه با ایجاد صلح در کشمیر، فلسطین، یمن، عراق و سوریه ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha