شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هنوز اثری از روحانیون و طلاب شیعه ربوده شده  مشهد مقدس در پاکستان نیست

حوزه/ روحانیون شیعه و طلاب مشهد مقدس که برای تبلیغ و دیدار با خانواده‌هایشان به ایالت پنجاب پاکستان سفر کرده بودند ناپدید شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با گذشت ماه‌ها از ناپدید شدن 4 روحانی شیعه پاکستانی تبار مشهد مقدس خبری از آنها نیست. منابع غیر رسمی گفته اند ه این ۴ نفر  به دست عوامل اطلاعاتی دولت پاکستان ربوده شده اند.

 این روحانیون و طلاب مشهد مقدس، برای تبلیغ و دیدار با خانواده‌هایشان به ایالت پنجاب پاکستان سفر کرده بودند که پس از مدتی ناپدید شدند. اسامی این عالمان دینی گمشده به ترتیب: حجت الاسلام سید عمران سجاد (از چکوال)، حجت الاسلام سید زیشان گیلانی (از محمود کوت مظفرگار)، حجت الاسلام سید ثقلین نقوی (از جوند اتوک) و حجت الاسلام عادل حسین خان (از سرگودها) است.

حجت الاسلام سید عمران سجاد از اهالی استان چکوال پاکستان، عضو شورای علمای شیعه می‌باشد و 4 ماه از گم شدن او می‌گذرد.

حجت الاسلام سید زیشان گیلانی از محمود کوت مظفرگار، عضو علمای شیعه وفاق و شاگرد حافظ ریاض نقوی می‌باشد و 3 ماه از گم شدن او می‌گذرد.

حجت الاسلام مولانا عقیل حسین خان نیز از اهالی سرگودها، شهری در شمال مرکزی پاکستان و عضو مجلس وحدت مشهد است و 1 ماه از ربوده شدن او می‌گذرد.

حجت الاسلام سید ثقلین نقوی نیز از اهالی شهر جوند آتوک و عضو علمای شیعه وفاق و شاگرد حافظ ریاض نقوی است که در 3 ماه گذشته هیچ خبری از او به دست نیامده است.

خاطر نشان می شود موضوع  ربوده شدن این روحانیون و طلاب هنوز مسلم و قطعی نیست، با این حال تمامی ملت شیعه در پاکستان بر سر این موضوع دچار آشفتگی و نگرانی هستند. با وجود تلاش‌های متعدد، دولت هنوز هیچ توجهی به این مسئله نشان نداده است. مجلس وحدت مسلمین پاکستان، شورای علمای شیعه و علمای شیعه وفاق با تاکید بر دخالت دولت پاکستان در این ماجرا، مقامات دولتی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی سریع بازداشت شدگان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha