سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آمار کشته‌های حمله انتحاری پاکستان

حوزه/ شمار کشته شدگان بمب‌گذاری انتحاری در مسجد اهل تسنن پاکستان در مهمند ایجنسی به دست تروریست‌های تکفیری وهابی به ۲۸ تن رسیده و ۳۱ تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شمار کشته شدگان بمب‌گذاری انتحاری در مسجد اهل تسنن پاکستان در «مهمند ایجنسی» به دست تروریست‌های تکفیری وهابی به  28 تن رسید. در این حمله انتحاری که موقع برگزاری نماز روز جمعه اتفاق افتاد 31 تن دیگر زخمی و مجروح شدند.

یک دستیار عامل سیاسی با تایید این حادثه گفت: این مسجد در روستای پایه خان در انبار تحصیل ایجنسی قرار گرفته است.

نوید اکبر، معاون مدیر مهمند ایجنسی به نقل از یکی از شاهدان این حادثه تروریستی گفت: این یک بمبگذاری انتحاری بود. بمبگذار انتحاری در میان مسجد پرجمعیت ایستاده بوده و پس از سردادن فریاد الله اکبر خودش را منفجر کرده است.

یک مقام محلی دیگر نیز بمبگذاری در روستای پایه خان، واقع در منطقه پرآشوب فدرال قبیله‌ای فتا در نزدیکی مرز افغانستان را تایید کرد.

شوکت خان، یکی دیگر از مسئولین فتا گفت: هنگامی که عامل انتحاری خودش را در داخل این مسجد منفجر کرد، عده‌ زیادی از مردم در محل حضور داشته‌اند.

مناطق مرزی کشور پاکستان قرار گرفته با مرز افغانستان، که عمیقا افراط‌گرا و تندرو بوده، و دسترسی به آن‌ها به دلیل زمین‌های خشن سخت می‌باشد، مدت‌های طولانی مرکز تجمع مبارزان القاعده، طالبان و دیگر گروه‌های افراطی تکفیری عربستانی پیرو ایدئولوژی فکری متعصب وهابیت بوده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha