سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ممنوعیت منبر علامه گلفام هاشمی، روحانی برجسته شیعی در پاکستان لغو شد

حوزه/ در پی درخواست حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری رهبر شیعیان پاکستان، دولت پنجاب ممنوعیت منبر و مجلس وعظ آقای گلفام هاشمی، روحانی شیعی را لغو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی درخواست حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، دولت پنجاب ممنوعیت منبر و مجلس وعظ حجت الاسلام والمسلمین گلفام هاشمی، روحانی شیعی را لغو کرد.

پس از درخواست دولت داخلی پنجاب در پاکستان از حجت الاسلام والمسلمین جعفری برای پایان دادن به اعتصاب غذای ایشان که تا مرز به خطر افتادن سلامتی‌شان پیش رفته بود، شیخ جعفری در مذاکره با وزیر داخلی فدرال و نمایندگان دولت پنجاب، اساسنامه‌ای از خواسته‌هایش را ارائه داد.

اعتصاب غذای وی در اعتراض به نسل کشی شیعیان در پاکستان و بی‌توجهی و رفتار منفعلانه مقامات دولتی این کشور در مقابل عاملان نسل کشی، جنایتکاران و تروریست‌های تکفیری آغاز شد.

به علاوه دولت پاکستان، عده زیادی از روحانیون شیعه این کشور را به صورت غیرقانونی منع منبر کرده و آن‌ها اجازه منبر رفتن و ایراد سخنرانی در مراسم‌های مذهبی، جشن‌ها و عزاداری‌های محرم، در هیچ یک از مناطق پنجاب را ندارند.

علمای شیعی پاکستان از جمله حجت الاسلام نصیر شیرازی، حجت الاسلام اسد نقوی، علامه مبارک موسوی و علامه عبدالخالق اسدی با شرکت در جلسه گفتگویی با حضور مقامات دولت پنجات، مسئله ممنوعیت منبر رفتن روحانیون شیعه در این ایالت را به بحث و بررسی گذاشتند.

به این ترتیب، نمایندگان دولت پنجاب برداشتن ممنوعیت منبر رفتن حجت الاسلام والمسلمین گلفام هاشمی را تایید نموده، اطمینان حاصل کردند که به زودی به دیگر خواسته‌های شیعیان جامعه عمل بپوشانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha