یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگزاری همایش شهادت امام حسین (ع) در پاکستان

حوزه/ نهمین همایش شهادت امام حسین (ع) با عنوان «حضرت امام حسین (ع) ، تعالیم و آموزه‌های او برای دوران معاصر» توسط انجمن علمای تحریک پانجتان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته همایش شهادت امام حسین (ع) در شهر راولپندی، شهری در ایالت پنجاب در شمال پاکستان برگزار شد. این همایش به عنوان نهمین همایش شهادت امام حسین (ع) و با عنوان «حضرت امام حسین (ع) ، تعالیم و آموزه‌های او برای عهد حاضر» به مناسبت نزدیک شدن به ماه محرم با مدیریت انجمن علمای تحریک پانجتان در پاکستان با همکاری شورای هنری راولپندی برگزار شد.

مدیریت این همایش دکتر پیر عظمت الله سلطان بود، درحالی که  عالی آقا نوری مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی ریاست افتخاری همایش را برعهده داشت.

دکتر پیر عظمت الله سلطان در سخنانش به اهمیت واقعه کربلا تاکید کرد.

برپایه این گزارش به نقل از pakistanpoint.com، در این همایش همچنین شخصیت‌های برجسته‌ای از پاکستان از جمله  نعیم اکرم قریشی، حکم محمد سهرنگ‌پوری، علمه سلیم حیدر، دکتر مرتضی مغول، جاوید باتی، رفیق مغول، دکتر ساجد کیانی، قاری محمد اعظم، پروفسور سعید خالد، کوکب اقبال عبدالله گل، علامه اظهار بخاری، محمد انور از دانشگاه الکوثر، علامه عارف وحدی، رومانا بشیر و اخلاق زیدی سخنرانی کردند. سخنرانان در این همایش در سخنانی درباره تعالیم و شخصیت امام حسین (ع) بیان کردند و اعلام کردند که شهادت امام حسین (ع) نمادی از صداقت و درستکاری ایشان بود که حاضر به پذیرش راه خطا نبودند.

در این همایش همچنین رهبرانی از جامعه مسیحیت، هندو‌ها و بهره ها حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha