پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: فضای مجازی عرصه ای با فرصت های زیاد برای نشر آموزه های دینی است که در صورت بی توجهی به این فرصت ها و غفلت از آن، ما را گرفتار آسیب هایی این عرصه می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار رئیس و معاونان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزارشد،حضور گسترده در فضای مجازی برای نشر تعالیم اسلامی را از برکات انقلاب دانست.
وی فضای مجازی را عرصه ای با فرصت های زیاد، در کنار آسیب های خطرناک عنوان کرد و گفت: درست است که این فضا، عرصه ای برای انتقال سریع آموزه ها و تعالیم اسلامی را برای ما فراهم کرده است، ولی در کنار آن، فضای بزرگی را نیز برای تهاجمات فرهنگی و تبلیغات ضد دینی دشمنان قرار داده است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حضور نهادهای دینی درعرصه تولید محتوای دینی و کتابخانه دیجیتال در فضای مجازی را ارزشمند دانست و گفت: باید دقت نمود که این گستردگی علمی و پژوهشی موجب سطحی شدن علوم و پژوهش ها نشود.
وی افزود: این فضاها و فعالیت ها، دسترسی به اخبار و دیدگاه ها را برای پژوهشگران آسان کرده است، مسئله ای که درگذشته زحمت های زیادی را در پیش روی کارهای پژوهشی قرار داده بود؛ ولی این دسترسی آسان نباید از عمق و جامعیت پژوهش ها بکاهد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی موفقیت در عرصه مجازی را نیازمند کارهای حضوری علمی و کارشناسانه عنوان کرد و گفت: اگر تنها به حضور در این عرصه فکر شود ولی نسبت استفاده درست و بهینه در این فضا اهتمام نداشت، ممکن است این فرصت به وجود آمده، تبدیل به تهدید می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که مخالفان اسلام و آموزه های دینی در فضای مجازی ترویج می کنند، با نفس آدمی و لذت جویی او همسو می باشد و انسان هایی که در امور دینی قید و بندی ندارند، در آنها گرفتار می شوند؛ از این رو باید با فرهنگ سازی و آگاه نمودن افراد به مضرات آنها، جلوی ترویج چنین مطالبی را بگیریم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha