چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 397288
۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
نرم افزار سید الساجدین

حوزه/ همزمان با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان نرم افزار سفیر واقعه عاشورا امام زین العابدین علیه الاسلام با عنوان « سید الساجدین » از سوی مرکز کامپیوتری نور در قم تولید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، این محصول دیجیتالی در راستای بالابردن سطح علمی و دینی کاربران رایانه، تلاش می کند آثار وزین علوم اسلامی و انسانی را در نسخه های دیجیتالی ارائه دهد، و نیز در این مسیر، از همکاری دیگر نهادهای علمی و فرهنگی استفاده نماید؛ بر همین اساس، مرکز نور با همکاری مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)، نرم افزار ارزشمند سید الساجدین علیه السلام را تولید و در اختیار کاربران قرار داد.

این نرم افزار حاوی ده‌ ها عنوان کتاب درباره: ابعاد سیره و زندگانی امام سجاد علیه السلام، صحیفه سجادیه و رساله حقوق، به صورت متنی و تصویری، در زبان‌ هایی همچون: فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، ترکی استانبولی، اندونزیایی و اسپانیولی می باشد.

همچنین دسترسی به مجموعه مقالات فارسی و عربی همایش بین‌ المللی امام سجاد علیه السلام، برای کاربران امکان پذیر می باشد.

الصحیفه السجادیه، رساله حقوق، پیشوایان هدایت، حضرت امام سجاد علیه السلام، الفصول المهمه فی معرفه الائمه، بلاغه الامام علی بن الحسین (خطب، رسائل و کلمات)، دیوان المنسوب الی الامام السجاد علیه السلام، الوجیز فی سلوکیات شیخ المدینه، عصر الامام السجاد سیاسیاً واجتماعیاً، نفحات من سیره ائمه اهل البیت علیهم السلام، امام زین العابدین صفحه من دور الثقافی و جهاده السیاسی، از جمله کتبی است که این نرم افزار در اختیار کاربر قرار میدهد.

این گزارش می افزاید: امکان مشاهده ترجمه به همراه متن اصلی کتاب، قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت ‌نامه و نیز امکان یادداشت برداری از جمله قابلیت های پژوهشی این نرم افزار می باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha