جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: پستی و زشتی در همه جا، از جمله در عرصه ورزش نیز وجود دارد، ورزشکاری که در این عرصه خود را ببازد، از نگاه معرفتی ورزشکار نیست، هرچند که از نظر ظاهری ورزشکار و حتی قهرمان هم باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز در دیدار آرش میراسماعیلی، نایب رئیس فدراسیون جودو و جمعی از اعضای تیم ملی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم افرادی را که ایمان آورده و ایمان خود را حفظ کنند، علاوه بر این که بر ایمانشان می افزاید، از آنها به عنوان جوانمرد یاد می کند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به روایتی از امام علی علیه السلام اشاره نمود که جوانمرد را کسی معرفی می کند که از پستی ها و زشتی ها دوری کند.
وی درباره حضور ورزشکاران در کشورها و مسابقات مختلف گفت: پستی و زشتی در همه جا، از جمله در عرصه ورزش نیز وجود دارد، ورزشکاری که در این عرصه خود را ببازد، از نگاه معرفتی ورزشکار نیست، هرچند که از نظر ظاهری ورزشکار و حتی قهرمان هم باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: ورزشکاری که از پهلوانی سخن می گوید، ولی این روحیه در عمل او ظهور و بروزی نداشته باشد، نمی توان او را پهلوان نامید. ورزشکار تلاشش باید این باشد که پهلوان باشد، نه برنده میدان مسابقه. پهلوان کسی است از درون، اندیشه، فرهنگ و فکر والایی داشته باشد، کسی که مانند پوریای ولی، برای رضای خدا، حتی تن به شکست بدهد.
وی با اشاره به اهتمام ورزشکاران به ارزش های اخلاقی گفت: این که مشاهده می شود ورزشکاری از برگزاری مسابقه با ورزشکاری از کشوری که غاصب و جنایت کار است، دوری می کند تا ارزش های دینی خود را حفظ کند، بسیار ارزشمند است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ادامه داد: بزرگان ما ترس از خدا را معیار اصلی پهلوانی معرفی می کنند؛ چراکه قدرت بدنی بدون ترس از خدا، موجب طغیان و فساد می شود.
وی با بیان این که ورزشکاری که در عرصه ملی و بین المللی در مسابقات شرکت می کند، تنها متعلق به خود نیست، گفت: این ورزشکار، نباید از مهارت و توانایی ورزشی خود استفاده شخصی کند، چراکه متعلق به ملت و کشورش است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha