جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: همان طور که قرآن کریم بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شد، جایگاه قرآن در قلب مومنین است و با ایمان و عمل به فرامین آن، هدف قرآن محقق می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امروز در اختتامیه مرحله استانی سی ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم  اداره کل اوقاف و امور خیریه همدانبا تاکید بر ضرورت نوجه بیش از پیش به معارف قرآنی، گفت: در رابطه با قرآن کریم باید بیشتر از این ها کار شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که جامعه اسلامی باید قرآن محور شود، به جایگاه قرآن در حوزه های علمیه اشاره و تصریح کرد: رسالت اولیه حوزه های پرداختن به معارف قرآنی است.

وی در ادامه با اشاره به رشد برنامه های قرآنی در جامعه، گفت: به برکت انقلاب، ایران اسلامی ما پیشرفت بسزایی در معارف قرآنی داشته و رشته های قرآنی دانشگاهی و حوزوی ایجاد شده است.

مدیر حوزه علمیه همدان ادامه داد: همان طور که قرآن کریم بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شد، جایگاه قرآن بر روی قلب مومنین است و با ایمان و عمل به این فرامین، هدف قرآن محقق می شود.

وی  با تاکید بر این که باید فرهنگ قرآن در تمامی مدارس علمیه و  آموزش و پرورش نهادینه شود. گفت: از  مسوولین می خواهم که حوزه های علمیه را در ترویج مدارس قرآنی ویژه برادران و خواهران یاری دهند.

 

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره اهمیت حجاب از دیدگاه قرآن، افزود: خواهران گرامی که در راه قرآن قدم گذاشته اند و به مباحث قرآنی اهمیت داده اند بدانند که یکی از فرامین الهی رعایت حجاب است و باید فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه ترویج دهند.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha