جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ مرکز خدمات تأکید بسیاری بر ارائه خدمات به ممتازین و نخبگان حوزه دارد و بر اساس رویکرد جدید، این مرکز تنها در قم برای اساتید و ممتازین اقدام به تأمین مسکن می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی دوشنبه شب در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس  شورای اسلامی که در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد،  ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول ابراز امیدواری کرد برگزاری این‌گونه جلسات برای حوزه علمیه پر خیر و برکت باشد و موجب شود، اعضای مجلس بتوانند به خوبی به رسالت خود عمل کرده و این خدمات، صدقه جاریه‌ای برای آنها باشد.
وی با بیان اینکه مرکز خدمات مانند چتری همه نهادهای حوزوی را تحت حمایت خود داده گفت: مرکز خدمات همه روحانیون اعم از برادر، خواهر، شیعه، سنی، ایرانی و غیر ایرانی را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.
رئیس مرکز خدمات با اشاره به اینکه رویکرد مرکز خدمات ارائه خدمات هدفمند با رسالت حوزه است افزود: مرکز خدمات تأکید بسیاری بر ارائه خدمات به ممتازین و نخبگان حوزه دارد و بر اساس رویکرد جدید، این مرکز تنها در قم برای اساتید و ممتازین اقدام به تأمین مسکن می کند.
وی بیان کرد: رویکرد مرکز خدمات ارائه خدمات گسترده تر به طلاب مناطق محروم است تا حضور طلاب در این مناطق پررنگ تر شده و موجب تمرکززدایی روحانیون از قم شود.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: مرکز خدمات به حوزویانی که در ارگان ها و سازمان ها شاغل هستند خدمتی ارائه نمی‌کند، بلکه تنها طلابی را تحت حمایت خود قرار می‌دهد که به امور حوزوی مانند تحصیل، تبلیغ، تدریس، تحقیق و پژوهش مشغولند.
وی به برخی از فعالیت های فرهنگی مرکز خدمات ویژه خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات در سال گذشته در راستای ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌ها، طلاب و روحانیونی را که بیش از 10 سال موفق به زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) نشده بودند به مشهد مقدس اعزام کرد.
رئیس مرکز خدمات ادامه داد: پس از این سفر معنوی یکی از همسران طلابی که در این سفر شرکت کرده بود در اظهار نظری مطرح کرد که سال‌هاست در یکی از روستاهای مناطق محروم کشور به همراه همسرش حضور دارند و در این مدت حتی یک نفر هم سراغی از آنها نگرفته بود و این طرح موجب شد که انگیزه مضاعفی برای حضور در کنار همسرش در این منطقه محروم داشته باشد.
وی اعزام طلاب و روحانیون ضایعه نخاعی به مشهد مقدس را یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: در این طرح در سال گذشته و سال جاری حدود 40 طلبه ضایعه نخاعی به مشهد مقدس اعزام شدند که تأثیر بسزایی در روحیه آنها داشت.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه روحانیت در جمهوری اسلامی هم مظلوم و هم محروم است گفت: مردم تصور می‌کنند روحانیت وضعیت مالی خوبی دارند درحالی‌که بخش اعظمی از روحانیون از حداقل معیشت‌های زندگی محروم هستند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha