پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صفدر محمدی - مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: از آنجایی که ماه رمضان، ماه میهمانی ضیافت الهی است، لذا غذای این ماه درک و دریافت معارف قرآن کریم می باشد و لازمه بهره گیری از این غذای معنوی سلامت روح و روان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی، در جمع مردم روزه دار ارومیه، در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر، گفت: عظمت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن کریم در این ماه است، لذا باید به نحو احسن این ماه را شناخت و بهره کافی و لازم را از آن برد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: از آنجایی که ماه رمضان، ماه میهمانی ضیافت الهی است، لذا غذای این ماه درک و دریافت معارف قرآن کریم می باشد و لازمه بهره گیری از این غذای معنوی سلامت روح و روان است.

وی تصریح کرد: توبه و انابه همراه با سلامت روح و روان موجب درک صحیح معارف قرآن در این ماه مبارک می شود و انسان را به مرور زمان به کمال و رشد معنوی نزدیک تر می کند، بنابراین لازم است انسان با خودسازی و تاًمل بیشتر در فضایل روزه داری و نزول قرآن کریم از نعمات این ماه غافل نشود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم روزه را در رمضان بر انسان واجب کرد تا از معارف و فضایل قرآن بهره ببرد و به تقوا و تقرب الهی نایل آید، از آنجایی که لازمه استفاده از این معارف بالا بودن مراتب تقوا بوده، انسان با پالایش روحی و معنوی، خود را به رشد روحی و تقوای الهی نزدیک می کند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که تقوا به معنای مراقبت و احتیاط از ارتکاب گناه و معصیت است، ابراز داشت: انسان هر اندازه مراقب اعمال باشد، همان قدر خود را از آلوده شدن به معصیت در امان نگاه می دارد، چراکه هرکس تقوا پیشه کند خداوند گره های زندگی او را می گشاید .

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha