شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباس شومان نماینده الازهر

حوزه/ نماینده الازهر گفت: بنا بر معارف قرآنی، پیروان مسیحیت نزدیکترین پیروان ادیان به اسلام و مسلمانان هستند و نیکی و خوشرفتاری با مسیحیان و هموطنان مسیحی امری پسندیده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، عباس شومان نماینده الازهر که برای مشارکت در همایش همزیستی اسلام و مسیحیت به لبنان سفر کرده است،‌در سخنرانی خود در این همایش و در دانشگاه لویزه لبنان به بررسی رابطه تاریخی میان اسلام و مسیحیت پرداخت و گفت: ارتباط اسلام و مسیحیت در چند محور روشن می شود: اول اینکه پیامبر مسیحیت به آمدن پیامبر اسلام مژده داده و در قرآن کریم که باطل در آن راه ندارد آمده است که حضرت عیسی علیه السلام مژده آمدن پیامبر اسلام را به اصحاب خود داد.

شومان درباره دومین محور ارتباط میان اسلام و مسیحیت گفت: هر مسلمان زمانی مسلمان است که به ادیان و پیامبران آسمانی گذشته ایمان داشته باشد.

نماینده الازهر درباره سومین محور ارتباط میان اسلام و مسیحیت گفت: بنا بر معارف قرآنی، پیروان مسیحیت نزدیک پیروان ادیان به اسلام و مسلمانان هستند و چهارمین محور ارتباط میان اسلام و مسیحیت نیز این است که از نظر اسلام، نیکی و خوشرفتاری با مسیحیان و هموطنان مسیحی امری پسندیده است.

وی ادامه داد: رابطه اسلام و مسیحیت علاوه بر این از طریق برخی موضع گیری های عملی و وقایع تاریخی تقویت شد و در این زمینه باید گفت که مسیحیت و مسیحیان نخستین کسانی بودند که به مسلمانان پناه دادند و در تاریخ آمده که پیامبر اسلام به گروهی از اصحاب خود دستور داد برای نجات از آزار و اذیت مشرکان به حبشه هجرت کنند و پادشاه و مردم حبشه در آن زمان مسیحی بودند و به گروه مسلمانان پناه دادند و از آنها حمایت کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha