یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسام فردوسي پور

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان، انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره) را مصداق بارز احياگري حوزه هاي علميه در سده هاي اخير خواند و از اعزام ۲ هزار مبلغ به همایش عظیم پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسي پور، در نشست سراسري مسئولان آموزش حوزه علميه خراسان با يادآوري جايگاه و سابقه درخشان حوزه علميه در عرصه مسائل اجتماعي و سياسي، عنوان كرد: مهم ترين نقش حوزه علميه در طول تاريخ، روشنگري، احياگري و آگاه سازي مردم و جامعه بوده و انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني(ره)، مصداق بارز اين احياگري در سده هاي اخير مي باشد.

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان با اشاره به گرامي داشت ياد و خاطره شهداي روحاني گفت: وظيفه ما در قبال شهدا، ادامه دادن راه و روش انقلابي آن ها و تبيين ارزش هاي ديني براي مردم است.

حجت الاسلام فردوسي پور با اشاره به هجمه هاي فرهنگي و نرم افزاري گسترده دشمن عليه اسلام و نظام اسلامي، ابراز كرد: مطالعه، فعاليت و ارائه راهكار از سوي طلاب در عرصه هاي مختلف، نقش ارزشمندي در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي دارد.

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان افزود: امروز آزادي خواهان جهان به بركت انقلاب اسلامي درك كرده اند كه مي توانند بايستند و حرف خود را بزنند و اقتدار خود را حفظ كنند.

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان، حمايت از مظلومان و ستمديدگان را از ديگر وظايف روحانيت معرفي كرد و ظهور و بروز اين مسئله را در عرصه هاي مختلف جهادي، تبليغي و آموزشي خواستار شد.

اعزام ۲ هزار مبلغ به همایش پیاده روی اربعین

حجت الاسلام فردوسي پور در بخش ديگري از سخنان خود گسترش مركز مشاوره، جذب اساتيد حوزوي در اين مركز و ارتقاء فعاليت هاي مركز مهارت ها و آموزش هاي كاربردي طلاب را از برنامه هاي آتي معاونت فرهنگي و تبليغي حوزه علميه خراسان برشمرد و اضافه كرد: امسال براي اولين بار ۲ هزار مبلّغ را به همايش پياده روي اربعين اعزام خواهيم كرد و تلاش داريم ضمن آموزش روش هاي تبليغي به اين مبلّغان، از اين فضاي گسترده و حضور عظيم مردمي، بهترين استفاده را ببريم.

وي با اشاره به تأكيدات مستمر رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع فضاي مجازي و پاسخ به شبهات گسترده مطرح شده در آن، اظهار كرد: فضاي مجازي يكي از اولويت هاي معاونت فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان است و در اين راستا برگزاري كلاس هاي سواد رسانه اي، فضاي مجازي و هر آن چه كه منجر به تقويت طلاب براي حضور در اين عرصه و پاسخ به شبهات موجود در آن است را در دستور كار داريم.

 پيشرفت در سايه توليد فكر و انديشه محقق مي شود

حجت الاسلام فردوسي پور با تأكيد بر اهميت ترويج افكار صحيح و بصيرت هاي مورد نياز طلاب از سوي مسئولين مدارس علميه گفت: طلبه بايد طوري تربيت شود كه علاوه بر حساسيت نسبت به مشكلات و معضلات اجتماعي، بتواند آن ها را با بصيرت و آگاهي و با تكيه بر قرآن و عترت تحليل و مشكلات مردم را برطرف كند.

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان خاطرنشان كرد: توليد انديشه بايد در مجموعه روحانيت وجود داشته باشد و اين وظيفه مسئول آموزش است كه آن را به طلاب آموزش دهد؛ در واقع رشد و پيشرفت در سايه توليد فكر و انديشه محقق مي شود.

وي در پايان ضمن تبيين اهميت ارتقاء آگاهي ها و سطح علمي طلاب حوزه هاي علميه، بيان كرد: مسئولين مدارس علميه علي رغم وظيفه خطيري كه بر عهده دارند، نبايد از لحاط علمي در يك سطح خاص محدود بمانند و مي بايست از لحظات اندك بوجود آمده، حداكثر استفاده را ببرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha