شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 ازدیاد جمعیت

حوزه/كارشناس و مدرس فرق و اديان تمرکز دشمنان را با بکارگیری بستر جمعیتی، به حاشیه راندن الگوی مقاومت دانست و گفت: حوزه علمیه امروز نیازمند تدوین منشور وحدت و جمعیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام ابراهیمی، پیش از ظهر امروز در همایش «حوزه و جمعیت» مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد،  با بیان این که امروز مقوله جمعیت از قالب تئوری خارج و به يك ضرورت برای کشور و مذهب تبديل شده است، گفت: حوزه علمیه با توجه به رسالت خود، باید از مبلغین در راستای ترویج این فرهنگ در مناطق مختلف کشور استفاده کند.

اين كارشناس فرق و اديان با اشاره به ضرورت ایجاد یک نهضت علمی فراگیر در راستای ریشه کن کردن تندوری اسلامی و رسیدن به وحدت معقول، جو سازی های انحرافی در شبکه های اجتماعی و دروغ هايي كه ارائه مي دهند، برخی از جریان های انحرافی را عامل انتشار این پیام ها در فضای مجازی عنوان کرد که لازم است مردم بصیرت لازم را داشته باشند.

اين مولف حوزوي با اشاره به در خطر قرار گرفتن توحید عملی مردم به سبب همین فعالیت شبکه های اجتماعی، از مبلغین خواست تا این محبت عملی را در سایه سار هدایت اهل بیت و ائمه اطهار(ع) پرورش دهند.

وی با بیان این که امروز جامعه اسلامی درگیر ویروس خطرناکی به نام تکفیر شده که استکبار در پشت این جریان قرار دارد، بیان کرد: باید از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی و خاطرات مکتوب شده ایشان در راستای ترویج این فرهنگ و نهادینه کردن آن در اندیشه و نگاه مسلمانان جهان کوشید. 

اين مدرس فرق و اديان، با بیان این که امروز دشمنان نظام بهترین تبلیغات را در اختیار دارند، تصریح کرد: تبلیغات دشمنان شیعه آن اندازه در ایام حج تمتع بالا بود که هر کسي در ایران اسلامی حضور نداشت، نمی توانست شهادت اين تعداد انسان را درك كند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به کارکرد بستر جمعیتی برای مخالفین و دشمنان ما خاطر نشان کرد: دشمنان شیعه و اسلام با استفاده از همین بستر جمعیتی به دنبال اختلاف انگیزه میان مسلمانان بوده و دست از اهداف شوم خود نیز بر نمی دارند.

اين مدرس حوزه، مقصود دیگر دشمنان را مقابله با حرکت بیداری اسلامی با بهره گیری از بستر جمعیتی خواند و اظهار کرد: اگر بیداری اسلامی مطابق با آنچه که رهبر انقلاب ترسیم کرده بودند پیش می رفت، دیگر امروز خبری از آل سعود و اسراییل نبود اما متاسفانه امروز دشمنان با اطلاعات سرویس های جاسوسی این بیداری اسلامی را مبدل به عملکرد ضد اسلامی کرده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که عربستان برای انحراف جریان بیداری اسلامی تلاش زیادی کرده است، گفت: غرب با استفاده از همین بستر جمعیتی مسلمانان را از صهیونیست و دشمنان نظام غافل کرده اند.

وی، فعالیت دیگر دشمنان با به کارگیری بستر جمعیتی را به حاشیه راندن الگوی مقاومت دانست و تصریح کرد: آنان الگوی حزب الله را با گروه های تروریستی خود به حاشیه راندند و نگذاشتند به عنوان اولویت مطرح باشد.

اين مولف و محقق حوزوي با بیان این که دشمنان از این بستر جمعیتی در راستای نابودی زیر ساخت های کشور ها و مخدوش کردن اسلام استفاده کردند، افزود: آنان تلاش کردند تا چهره خشن، مخدوش و خشک را از اسلام نمایش دهند آنچنان که امروز کشور های غربی تصوراتشان در اثر جو سازی آنان دگوگون شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی، اسلام هراسی را مقصود عملکرد داعش خواند و با بیان این که فرماندهان آنان عالمانه دست به این اقدامات می زنند، ابراز کرد: آنها آتش زدن های خود را به قرآن و روایات مستند می کنند و اگر امروز ما این ظرفیت غرب با آن بستر جمعیتی را در اختیار داشتیم، وضعیت جهان را دگرگون می کردیم.

وی با اشاره به عملکرد مبلغین در مناطق اسلامی یادآور شد: اولین فعالیت مبلغان باید پرهیز از مقابله به مثل باشد و در برابر جسارت به علما از عقاید و اصول مذهب دفاع کرده اما مقابله به مثل نکنیم زيرا آنان جاهل، نادان و فاسد هستند که باید مردم را در راستای این انحراف هشیار کرد.

گفتني است،‌ اين همايش با رويكرد اعتلا و تكرار اهميت فرزندآوري، با حضور مبلغان ايام تبليغي محرم و صفر 1438 برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha