شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلائيان

حوزه/ سامانه ثبت فراخوان آثار پژوهشي طلاب حوزه علميه خراسان در حاشيه نمايشگاه كتاب خراسان رضوي در باغرود نيشابور رونمايي شد.

حجت الاسلام علي جلائيان اكبرنيا، معاون پژوهش حوزه علميه خراسان در اين مراسم كه با عنوان همايش بزرگ «در مسير پژوهش» برگزار شد، به دوازدهمين فراخوان آثار طلاب حوزه علميه خراسان اشاره و درباره تفاوت اين دوره با دوره هاي گذشته، ابراز كرد: علاقمندان امسال براي اولين بار مي توانند از طريق سامانه ثبت آثار در سايت حوزه علميه خراسان نسبت به ارائه اثر پژوهشي خود اقدام كنند.

وي، بارگذاري آثار در اين سامانه را از جنبه هاي مثبت آن دانست و سهولت در ارائه آثار، ارزيابي در مدت زمان كوتاه يك ماهه و... را از نتيجه ها و امتيازهاي اين اقدام بر شمرد.

حجت الاسلام جلائيان اكبرنيا اضافه كرد: طلاب آثار مكتوب چاپ شده خود را كه امكان ارائه ديجيتالي ندارد، مي توانند به دبيرخانه آثار واقع در مركز مديريت حوزه علميه خراسان ارسال كنند.

وي در ادامه با اشاره به تلاش بزرگان علمي در امر تحقيق و پژوهش، اظهار كرد: طلبه بايد از اوايل دوران تحصيل خود تحقيق را شروع كند و در اين مسير قرار گيرد.

معاون پژوهش حوره علميه خراسان ابراز كرد: پژوهشگر به دنبال چيزي است كه از آن اطلاع ندارد و پاسخ به سوالات خود را پي جويي مي كند؛ اين نكته همان امري است كه بزرگان نسبت به آن همت گمارنده اند.

وي به اهميت ارتقاي پژوهش در دوران تخحصيل اشاره كرد و از طلاب علوم ديني خواست تا نسبت به اين امر مهم توجه واهتمام بيشتري داشته باشند.

گفتني است، در اين همايش بيش از 500 نفر از طلاب برخي مدارس علميه مشهد حضور داشتند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha