یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نخبگان

حوزه/ مسئول دفتر نخبگان و استعداد برتر حوزه علميه خراسان از بررسي و ساماندهي استعدادهاي برتر و نخبگان اين حوزه و تاسيس بنياد نخبگان، خبر داد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر نوايي با اعلام اين خبر بيان كرد:جلسه هم انديشي با شوراي عالي نخبگان حوزه علميه خراسان و شوراي معاونين مركز مديريت اين حوزه براي تاسيس بنياد نخبگان و راه هاي عملياتي و تحول در حوزه انقلابي خراسان، ساعت 12 روز دوشنبه در اتاق جلسات مركز مديريت حوزه علميه خراسان برگزار مي شود. 

وي با بيان اينكه مدرسه استعدادهاي برتر قادر خواهد بود در راستاي نخبه پروري و زمينه سازي براي ظهور نخبگان، تلاش اثر گذار داشته باشد و هدايت و حمايت نخبگان و استعدادهاي برتر حوزوي را به عهده گيرد، افزود: سنجش و كشف استعدادهاي برتر و جهت دادن به آنها در مسير دريافت تخصص در دانشهاي ديني و اسلامي، راهي مطلوب براي  تاسيس بنياد نخبگان حوزوي در اين حوزه انقلابي است.

مسئول دفتر نخبگان و استعداد برتر حوزه علميه خراسان تشريح كرد: مديريت استعدادها، مديريتي استراتژيك است كه ضمن لزوم و قطعيت ضرورت آن درراستاي باروي و فعليت بخشي استعدادي، پويشي هدفمندانه و دغدغه مندانه دارد و فعاليتها و فرآيندهايي را پي‌ميگيرد كه در نتيجه آنها افراد داراي اين خصوصيت شناسايي شده و در راستاي اهداف بلند علمي و دانشي، آنان را در كانال و مسيريي هدفمند به جريان فعليت يابي تا رسيدن به مرحله نخبگي وا مي‌دارد.

‌حجت الاسلام والمسلمين نوايي با توجه به حكم مقام معظم رهبري به شوراي عالي حوزه علميه خراسان «...انتظار مي‌رود كه اين تركيب كامل و كارآمد با برنامه ريزي زماندار بتواند زمينه‌ي بالندگي و ظهور دهها نظريه پرداز در هريك از عرصه هاي مورد نياز جامعه اسلامي، از جمله فقه و كلام و تفسير و حديث، و صدها پژوهشگر و نويسنده و سخنران و قاضي و ديگر متصديان شئون علمي و اجتماعي اسلامي را فراهم سازد.»، گفت: بر اساس اين حكم و متن فخيم و دغدغه مندانه و داراي عنصر هدفمندي، تاسيس مدرسه تخصصي عالي استعدادهاي برتر، امري روشن و بديهي است.

وي بيان كرد: پس از كشف و سنجش اين استعدادها در مدرسه عالي تخصصي تربيت و به عناصري فرهيخته، مجتهد، انديشمند، محقق و نظريه پرداز تبديل مي شوند و نظريات اسلامي را در بنياد نخبگان حوزوي در عرصه دانشهاي اسلامي ارائه خواهند كرد.

مسئول دفتر نخبگان و استعداد برتر حوزه علميه خراسان با بيان اينكه نشاط علمي، نظريه پردازي، روح انقلابي، تحول و حركت و خيزش اجتماعي در سلسله اهداف متعالي اين بنياد ارزنده در قامت نظام اسلامي است، ادامه داد:هدف از بنيانگذاري بنياد حوزه علميه خراسان، برنامه ريزي در راستاي تجميع هدفمند نخبگانِ دانش‌هاي اسلامي، حمايت مادي و معنوي آنان و به كارگيري در راستاي پاسخگويي به نيازهاي اجتماعي، حكومتي، ارتقاء علمي و توليد و نظريه پردازي در زمينه دانشهاي ديني و توسعه انديشه ديني، انقلابي در جامعه است.

‌حجت الاسلام والمسلمين نوايي با بيان اينكه هدف فعليت يابي استعدادهاي برتر با شاكله و روح انقلابي است،گفت: استعدادهاي برتر در كليه دروس و رويكردها با جهت گيري روح انقلابي و حفظ حوزه انقلابي، ارائه مباني اصلي و پايه نظريه پردازي و در آخر مقاطع تحصيلي، تمرين نظريه پردازي جهت معرفي به كانون تخصصي دانشهاي ديني و با اكمال تحقق عملياتي نظريه پردازي جهت داده خواهند شد.

وي در پايان تصريح كرد: بنياد علمي نخبگان حوزوي داراي شوراي علمي است كه اعضاء آن از نخبگان حوزه و صاحب انانديشه و انديشمنداني تشكيل  مي شود كه خود، صاحب نظريه و يا درحد آن باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha